20 abril 2024
spot_img
20 abril 2024

L’aranya web de Google

Aparèixer entre els primers resultats de Google suposa una gran diferència per a moltes empreses i institucions

 

Durant el dia ens fem centenars de preguntes mentre som a l’escola, a la feina, a casa… Què fem per resoldre aquests dubtes? Si féssim una enquesta, la majoria de gent respondria el mateix: buscar-ne la resposta a Google, el cercador més famós d’internet.

Només cal introduir unes paraules clau per aconseguir milions de resultats en menys d’un segon. Però, com funciona Google? Les tasques que fa el cercador es poden resumir en tres: rastrejar, emmagatzemar i ordenar.

 

Un robot que va de web en web

El primer que fa Google és rastrejar una bona part de les pàgines web que hi ha a internet, al voltant de 2.000 milions d’URL! Si ho féssim manualment seria una feinada gairebé impossible, però Google té GoogleBot, un robot informàtic conegut com a web crawler o aranya web.

Les aranyes web rastregen internet constantment, utilitzen algoritmes per analitzar les pàgines web en funció de les paraules clau i les classifiquen. I ho fan en un temps rècord.

Un cop GoogleBot té la informació de les pàgines, l’emmagatzema de forma ordenada en uns fitxers: aquest procés s’anomena indexació i és molt important perquè permet recuperar totes aquestes dades a cada cerca.

Quan fem alguna cerca a Google, l’ordre i la posició en què apareixen les pàgines web depèn d’aquest procés d’indexació. Per això a les empreses i institucions els interessa saber com funcionen aquests robots: sabent-ho poden crear les seves pàgines web tenint en compte el que busquen i aconseguir un posicionament millor.

 

SEO: del primer a l’últim resultat

Els criteris per ordenar els continguts han estat una de les claus de l’èxit de Google. Els primers cercadors mostraven els resultats en forma de llista, però no aplicaven cap ordre concret. En canvi, Google ordena les pàgines a partir de la rellevància i popularitat dels continguts.

Sortir entre els primers resultats serveix perquè una pàgina web tingui més visites. I més visites pot suposar més ingressos, més publicitat o simplement més prestigi.

Per això, l’objectiu és optimitzar la pàgina web per tal de fer-la més atractiva als cercadors (sobretot Google). D’aquesta estratègia se’n diu SEO, de l’anglès Search Engine Optimization o Optimització de Motors de Cerca.

Les estratègies de SEO per posicionar pàgines web s’han convertit en tot un negoci. (Getty)

Els experts coneixen molts trucs per tal de posicionar bé les seves pàgines, però la recepta no és només matemàtica: depèn sobretot de les tendències a la xarxa i els interessos dels internautes.

En 20 anys hem après moltes coses sobre Google, però segurament tots els secrets del cercador no els sabrem mai.

Informa’t de tot a Junior Report | Castellano Català English

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -