28 març 2024
spot_img
28 març 2024

Bases de la 1ª edició dels Premis RED 2019

OBJECTIU I FINALITAT DELS PREMIS

Nascut el 2017, el Projecte Aula és una iniciativa de comunicació global que compta amb tres àmbits d’actuació: Junior Report, un diari digital adreçat a adolescents entre 12 i 17 anys, els tallers de periodisme L’actualitat a l’Aula i les Revistes Escolars Digitals (RED), una xarxa de diaris escolars dirigits i redactats per estudiants en col·laboració amb periodistes professionals.

L’objectiu principal del Projecte Aula és fomentar la lectura de diaris i presentar-los com una eina educativa que ajudi tant a la comprensió de l’actualitat com a l’anàlisi crític de la realitat entre els joves en edat escolar, sempre mitjançant l’experimentació de nous llenguatges narratius, suports tecnològics i canals interactius.

És en aquest context en el qual s’enmarquen els Premis RED 2019, la finalitat dels quals és reconèixer el treball realitzat pels centres i redactors/es participants en la xarxa de Revistes Escolars Digitals al llarg del curs acadèmic 2018-2019.

Les escoles i instituts participants són:

Escola Gem Report (Mataró)
277 Report (Barcelona)
Bell-lloc Report (Girona)
Abat Oliba Report (Barcelona)
Epia Santa Anna Report (Mataró)
Projecte Report (Barcelona)
INS Montgròs Report (Sant Pere de Ribes)
Les Corts Report (Barcelona)

DESTINATARIS

Els i les alumnes que conformen les diferents redaccions dels centres educatius que formen part de la xarxa de Revistes Escolars Digitals (RED) durant el curs 2018-2019.

CATEGORIES DELS PREMIS

[vc_tta_accordion style=”modern” active_section=””][vc_tta_section title=”PREMI JUNIOR REPORT” tab_id=”1557767998927-453f6dcc-1ef9″]
  • Premi Junior Report a la millor Revista Escolar Digital seleccionada entre els centres participants al projecte RED.

El premi reconeixerà el millor diari digital d’entre els vuit participants basant-se en els següents criteris: temàtica, profunditat en el tractament informatiu, ús de fonts primàries, equilibri entre els gèneres d’opinió i els informatius, actualització constant de les diferents seccions, repercussió en xarxes socials, ús de les noves tecnologies i adaptabilitat del contingut periodístic al format digital.

S’entregarà un diploma i un altre premi encara per determinar a la redacció en cap de la Revista Escolar Digital seleccionada d’entre tres finalistes.

  • Premi Junior Report al millor Redactor/a seleccionat/ada entre els redactors/es dels centres participants al projecte RED.

El premi reconeixerà el treball constant i de qualitat d’un/a dels redactors seleccionat/a entre les redaccions participants en el projecte RED. Aquesta selecció es realitzarà en base als següents criteris: qualitat redaccional i estil periodístic (sintaxi, adjectivació, vocabulari, coherència, estructura…), constància en la publicació d’articles, varietat de temàtiques tractades, varietat de gèneres tractats (d’opinió i informatius), ús de diferents suports (vídeo, text, audio, infografia), presència en xarxes socials (principalment Instagram).

S’entregarà un diploma i un val per estada d’1 nit en allotjament i esmorçar +  2 dies d’entrades al parc de Futuroscope, al redactor/a escollit d’entre tres finalistes.

[/vc_tta_section][vc_tta_section tab_id=”1557767999035-fbb1d2ae-6e66″ title=”PREMI ACER”]
  • Premi Acer al millor Projecte Multimèdia de tots els centres participants al projecte RED.

El premi reconeixerà l’ús de vídeos, infografies interactives, podcasts o text enriquit entre els continguts de la Revista Escolar Digital dels centres participants durant el curs 2018-2019.

S’entregarà un diploma acreditatiu del premi i dos ordenadors Acer al centre guanyador, escollit d’entre tres finalistes. El premi es destina a la redacció RED amb l’objectiu de dotar-la de nova infraestructura i que pugui continuar amb la tasca informativa al llarg del curs vinent.

  • Premi Acer al millor Contingut Multimèdia de tots els redactors dels centres participants al projecte RED.

El premi reconeixerà a l’autor/a de l’article que hagi utilitzat com a suport el vídeo, la infografia interactiva, els podcasts o el text enriquit.

S’entregarà un diploma i un ordenador Acer per a ús personal del guanyador/a, escollit entre tres finalistes.

[/vc_tta_section][vc_tta_section title=”PREMI MICROSOFT” tab_id=”1557769003533-57f93acd-fe19″]
  • Premi Microsoft al millor Projecte realitzat en Grup de tots els centres participants al projecte RED

El premi reconeixerà el treball en equip per part de tots els integrants de la redacció de la Revista Escolar Digital (RED) i en totes les etapes de desenvolupament del projecte; des de l’elecció del tema fins a la redacció final de l’article, incloent l’organització dels recursos, la cobertura informativa, l’edició de la peça i altres aspectes relacionats amb la confecció de la proposta.

S’entregarà un diploma i un altre premi encara per determinar al guanyador/a, escollit entre tres finalistes.

  • Premi Microsoft al millor Projecte coordinat en Xarxa de tots els redactors dels centres participants al projecte RED.

El premi reconeixerà la millor Revista Escolar Digital (RED) el funcionament de la qual estigui basat en el treball en xarxa, amb una voluntat de projecte transversal entre els diferents cursos acadèmics que ofereix el centre educatiu.

S’entregarà un diploma i un altre premi encara per determinar al guanyador/a, escollit entre tres finalistes.

[/vc_tta_section][vc_tta_section title=”PREMI CLOUDALIA” tab_id=”1557769155078-be9cc5ca-e3d3″]
  • Premi Cloudalia al millor Ús de la tecnologia de tots els centres participants al projecte RED.

El premi reconeixerà el millor ús de les tecnologies dintre de la redacció. L’objectiu és poder valorar el procés d’utilització de les noves tecnologies (suports, programes, aplicacions) entre totes les redaccions dels centres educatius que formen part de RED.

S’entregarà un diploma i un paquet de formació i assessorament digital al professor que coordina el projecte RED al centre. A aquestes sessions formatives es podrà unir el director/a de la redacció guardonada, escollida entre tres finalistes.

  • Premi Cloudalia al millor Contingut audiovisual entre tots els redactors dels centres participants al projecte RED.

El premi reconeixerà un contingut audiovisual que funcioni com a complement d’una peça informativa central (reportatge o article de premsa escrita) atorgant-li així un cert valor afegit. Un exemple seria la gravació d’una actuació musical en un concert seguida d’una crítica musical del grup en qüestió.

S’entregarà un diploma i una càmera 360º amb un paquet de formació de 2 hores de Google Expeditions al guanyador/a escollit entre tres finalistes.

[/vc_tta_section][vc_tta_section title=”PREMI TRINITY COLLEGE” tab_id=”1558341409064-6fc18909-ca30″]
  • Premi Trinity College al millor projecte o contingut en anglès de tots els centres participants al projecte RED.

S’entregarà un diploma i la participació en un taller d’escriptura i representació teatral per a tots el redactors/es que conformen el projecte.

[/vc_tta_section][/vc_tta_accordion]

A més dels 4 premis establerts, el jurat es reserva el dret a atorgar accèsits per reconèixer el treball desenvolupat per les Revistes Escolars Digitals participants.

TERMINI DE PRESENTACIÓ DELS TREBALLS

  1. Els treballs candidats als Premis RED 2019 han d’estar publicats a les corresponents revistes de cada centre participant en la xarxa de Revistes Escolars Digitals.
  2. El termini de presentació de treballs s’obre el dia de publicació de la convocatòria de les presents bases i fins el divendres 7 de juny de 2019.
  3. Els finalistes de cada categoria s’anunciaran el dimarts 11 de juny a la web dels premis i altres canals de difusió que l’organització consideri oportuns.
  4. Els treballs hauran de presentar-se com a candidats a través del correu electrònic junior-report@blueglobe.media amb el següent assumpte: “Premis RED 2019 – Nom del centre participant”. En el cos del missatge, s’haurà d’especificar la següent informació:
  • Nom del centre
  • Nom i cognoms del redactor/a
  • Link al treball que es proposa (excepte a la categoria de Millor Revista Escolar Digital)
  • Descripció del projecte: motius pels quals es presenta com a candidat

Important: El jurat es reserva el dret a escollir altres treballs publicats a les diferents Revistes Escolars Digitals al llarg del curs 2018-2019 i presentar-los com a candidats.

DOTACIÓ DELS PREMIS

S’estipulen 2 categories per cada premi: un col·lectiu, adreçat a la redacció de la Revista Escolar Digital (RED) al complet i, per tant, per al centre educatiu; i un individual, adreçat al redactor/a responsable del contingut seleccionat. També es farà entrega d’un diploma acreditatiu de la participació en els Premis RED 2019 a cada un dels alumnes premiats.

COMPOSICIÓ DEL JURAT

El jurat estarà compost pels impulsors i coordinadors de la xarxa de Revistes Escolars Digitals (RED) així com per professionals vinculats a l’àmbit de la comunicació i del sector educatiu:

  • Francesc Castanyer, director de Junior Report;
  • Alba Fernández, editora en cap de Junior Report;
  • Laia Ros, periodista a Junior Report;
  • Elisabet Claus, coordinadora del projecte Revista Escolar Digital;
  • Joaquim Rovira, tutor de 2n d’ESO al col·legi Anna Mogas de Granollers;
  • Josep Lluís Micó, periodista i professor a la Universitat Blanquerna;
  • Mariona Sanz, periodista membre de Wan Ifra (World Association of Newspapers and News Publishers);
  • Arianna Trillas, periodista a Alternativas Económicas;
  • Enric Sierra, periodista a La Vanguardia.

ENTREGA DE PREMIS I DIPLOMES

L’acte d’entrega dels premis tindrà lloc el dijous 13 de juny de 2019 a les 19h a l’auditori de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (c/ Valldonzella, 12. 08001 Barcelona).