25 abril 2024
spot_img
25 abril 2024

Aprendre’s la teoria és un joc

Un professor de INEFC idea una competició perquè els estudiants es motivin i aprenguin de manera més divertida

Fa ja 17 anys, el professor d’INEFC Barcelona Carles González va començar a impartir classes de l’assignatura de Programació en l’ensenyament de l’activitat i l’esport als alumnes de segon curs de CAFE (Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport).

El temari es donava a través de classes magistrals i posteriorment es feia algun examen i treballs per avaluar als universitaris.

Passats uns anys, aquest professor es va adonar que els seus alumnes s’avorrien a classe, els costava estar atents i no es divertien. Així doncs, va decidir que havia d’innovar en els seus mètodes d’ensenyament.

Aprendre a través de competicions 

Des de fa cinc anys, aquesta s’ha convertit en una de les assignatures més interessants de la carrera.

Ara els protagonistes són els alumnes i el temari s’imparteix d’una manera completament diferent. A l’inici del semestre comença una competició en la qual els joves han de complir una sèrie de reptes i objectius per proclamar-se campions del curs.

Com funciona? Els 160 alumnes es troben dividits en equips. El primer repte és fàcil: cada grup ha de crear un compte de Twitter i anar actualitzant-lo durant el semestre. Gens complicat per a un curs integrat per millennials.

Rapejar i cuinar la teoria 

La cosa es complica a partir del segon repte. El temari es reparteix entre els estudiants, que han d’explicar la teoria a través de càpsules de vídeo a la resta de companys… però no de qualsevol manera.

Un parell d’equips, per exemple, ho van fer inventant-se un rap. Un repte gens fàcil que els estudiants van resoldre amb molt d’enginy.

https://twitter.com/programaafe/status/968084743270133760

L’equip 8B Programació Triunfo va sorprendre a tothom amb la seva originalitat. Dies abans de presentar el seu vídeo, van informar a través del seu compte de Twitter amb un cartell digne de concert: “El dilluns 26 de febrer presentem la primera edició de la Batalla de Galls. Us hi esperem a tots!”.

Però no tots els grups van optar per la música. El 12A_Pentamacion va decidir explicar la teoria mentre cuinava una amanida, com si cada concepte teòric fos un ingredient. La seva originalitat els va fer guanyar aquest segon repte.

El temari s’aprèn millor

“Ara els alumnes estan molt més motivats i s’han enganxat al joc, busquen que els seus companys els aplaudeixin i per això treballen de manera impressionant per aconseguir-ho”, explica el professor. I els alumnes opinen el mateix.

“Donar la classe així m’ha anat molt bé: si cada equip elabora un resum d’una càpsula de teoria diferent, jo em sé la meva i escolto als altres d’una manera més entretinguda”, afirma Miquel Gomis, capità de l’equip 10A Els P.I.

Esther Valera, la capitana del 1B_ProTeaching Team, explica que l’experiència li està resultant molt enriquidora. “Has de treballar tu i crec que l’aprenentatge és superior”.

Això sí, no cal despistar-se. “El realment important és que aprenguin la teoria i, com estan més motivats, l’assimilen més i millor”, assegura González.

La competició no ha fet més que començar. Fins a final de curs, els alumnes hauran d’enfrontar-se a diferents reptes que sens dubte seguirem a través de la xarxes!

Informa’t de tot a Junior Report | Castellà | Català | English

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -