20 abril 2024
spot_img
20 abril 2024

Educació i noves tecnologies, junts i barrejats

Les noves tecnologies han revolucionat molts aspectes de la nostra vida: ja no veiem oel·lícules i sèries de la mateixa manera, ni ens comuniquem amb els nostres amics com ho feien els nostres pares. Ens assabentem de les notícies a través de les xarxes socials i si tenim algun dubte, el consultem al nostre col·lega Google.

Amb tants canvis, és evident que la tecnologia també ha capgirat la nostra manera d’aprendre. Cada vegada veiem més eines digitals noves a l’escola, a l’institut i a la universitat. Algunes no són tan innovadores, com l’ordinador portàtil o el projector, però d’altres et deixaran amb la boca oberta.

L’ordinador portàtil, el nostre amic inseparable

Podem considerar l’ordinador portàtil una nova tecnologia? Dins l’aula, sí. El llibre, la llibreta, el bolígraf i el tippex han donat pas a l’ordinador i, en alguns centres, fins i tot la tauleta, convertint-se en un recurs més per aprendre i ensenyar.

Un usuari consulta una pàgina web des del seu ordinador portàtil. (S.Justel)

Amb l’ordinador podem treballar sols o acompanyats i submergir-nos en aplicacions educatives, jocs, programes, vídeos o llibres digitals, entre moltes més coses. I també ens serveix per fer els deures, clar.

Interactuar, tocar, ampliar i llegir… amb la tauleta

Una lleugera evolució de l’anterior és la tauleta: més petita que l’ordinador però més gran que un smartphone. Permet interactuar directament amb la pantalla, ja sigui directament amb les mans o amb un llapis electromagnètic.

La tauleta és més còmoda de portar, més fàcil d’utilitzar i té quasi les mateixes prestacions que un ordinador portàtil. A més a més, acostuma a ser més econòmica, ja que els únics complements que necessites per fer-la servir són la creativitat i les ganes d’aprendre interactuant, tocant i aplicant amb els teus dits.

Les tauletes cada vegada s’utilitzen més a l’aula, a tot tipus d’assignatures. (Dani Duch)

Del guix i l’esborrador a la pissarra digital

És la joia de la corona de les aules. Sortir a la pissarra per solucionar un problema o escriure un dictat sense fer una sola falta d’ortografia no és fàcil, però davant d’una pissarra digital interactiva el repte es fa més suportable.

Per tenir una pissarra digital només es necessita un ordinador, un projector i una pantalla. Amb aquesta eina digital podem realitzar moltes activitats: veure imatges, vídeos, documentals, presentacions i pàgines web, entre moltes altres coses.

També es poden utilitzar recursos didàctics adaptats a totes les edats i matèries, com bancs d’imatges i de sons o música.

Aprendre en primera persona amb la realitat virtual

Alguna vegada heu utilitzat unes ulleres de realitat virtual? Ara ja no necessitem la imaginació per veure com era l’Antic Egipte o viatjar a l’Àrtic, n’hi ha prou amb unes ulleres per viatjar fins allà i viure l’experiència.

Ser testimoni en primera persona del que ha passat sempre fa més interessant la lliçó, oi?

 

Junior Report dissenya unitats didàctiques per llegir i treballar l’actualitat a l’aula. També ofereix recursos d’educació mediàtica per fomentar la lectura crítica dels mitjans de comunicació. Consulta la nostra pàgina web!

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -