7 desembre 2022
7 desembre 2022

Dia internacional de les matemàtiques

Com treballem?

Activitat 1. Qui diu que les matemàtiques no serveixen per a res? Aquesta activitat es planteja com una gimcana perquè l’alumnat s’enfronti a diferents reptes basats en situacions quotidianes en què ens calen les matemàtiques. En parelles hauran de resoldre un total de 12 reptes diferents.

Activitat 2. MatArt. La proposta consisteix a utilitzar les matemàtiques per fer una creació artística que haurà de participar en una exposició i un concurs dins l’àmbit de la classe i/o del centre. En aquest cas l’activitat és individual.

Activitat 3. Matemàtiques del passat i del present. Aquesta activitat pretén reflexionar sobre la falta de visibilització de les dones en les matemàtiques i fer accions per la seva divulgació. L’activitat consta de dues fases: la redacció d’una breu biografia sobre la vida i l’obra d’una dona matemàtica del passat o del present i l’elaboració d’un retrat o creació artística sobre ella. Els treballs han d’anar destinats a nens i nenes de 6è de Primària, amb la idea de conscienciar l’alumnat del seu rol en el coneixement de les dones científiques.

Activitat 4. Escapa’t de les mates! La proposta en aquesta activitat és que l’alumnat treballi les diferents operacions matemàtiques a través de la ludificació dissenyant un escape room digital.

Activitat 5. Les matemàtiques i el treball. En aquesta activitat es proposa a l’alumnat que explori l’ús que els i les professionals del seu voltant fan de les matemàtiques. Per aconseguir-ho, dissenyaran, elaboraran i compartiran un formulari en què podran recollir informació dels adults del seu entorn (familiars, docents, veïns i veïnes, etc.) per després fer una reflexió guiada en una taula sobre quant i de quina manera fem servir les matemàtiques.

ACTIVITATS

GUIA DEL PROFESSORAT

SOLUCIONARI