18 desembre 2024
spot_img
18 desembre 2024

Quatre instituts de Catalunya, Andalusia i la Comunitat Valenciana passen a la fase final de la Beca RED-ACER per crear la seva revista escolar  

Els quatre centres finalistes són l’Institut Marta Mata, de Salou; l’IES Pablo Picasso, de Màlaga; l’IES Penyagolosa, de Castelló, i l’IES El Quint, de Ribarroja  

Després de rebre candidatures de centres educatius de tota Espanya, aquesta setmana el jurat de la segona edició de la Beca RED-ACER 2020-2021 decidirà el centre guanyador d’entre els quatre finalistes: l’Institut Marta Mata, de Salou (Catalunya); l’IES Pablo Picasso, de Màlaga (Andalusia); l’IES Penyagolosa, de Castelló, i l’IES El Quint, de Ribarroja. Els dos últims són centres que pertanyen a la Comunitat Valenciana.  

La beca possibilitarà la participació del centre educatiu, de manera totalment gratuïta, en el projecte Revista Escolar Digital (RED), una xarxa de diaris escolars dirigits i gestionats per alumnes de secundària, que ja compta amb més de 1.000 redactors i redactores júnior i més de 50 docents i periodistes treballant de manera col·laborativa 

El jurat, format pels coordinadors del projecte RED i per representants de l’empresa patrocinadora de la beca, ha tingut en compte criteris com l’actualització regular dels contingutsl’adequació al pla de treball proposat, la difusió a través de xarxes socials, la participació transversal i oberta de tota la comunitat educativa, així com altres qüestions relatives al foment de les llengües estrangeres, com l’anglès i el francès.  

 

Alumnes periodistes  

“Tenir l’oportunitat d’haver estat un any escrivint per una revista on publicava els articles que jo mateix redactava m’ha ajudat a mirar les coses des de diferents punts de vista”, escriu Tomàs Oller, redactor a la revista escolar Projecte Report, de l’Escola Projecte de Barcelona. 

El projecte Revista Escolar Digital (RED) és una xarxa de diaris escolars dirigits, redactats i gestionats per alumnes de secundària. Compta amb el suport i la supervisió d’un equip de periodistes professionals per tal que els estudiants aprofitin amàxim l’experiència d’esdevenir redactors júnior. 

S’ha convertit en una eina educativa per fomentar l’esperit crític dels estudiants, lluitar contra la desinformació i les ‘fake news, afavorir la llibertat d’expressió i el treball en equip, a més d’esdevenir un recurs molt útil per als centres educatius per aplicar les competències digitals. 

“Amb les beques RED s’amplien les oportunitats perquè més centres educatius puguin participar en el projecte i això li suma valor”, comenta Lali Bueno, de l’equip de coordinació del projecte RED. Per la seva banda, Ada Sanuy, també coordinadora RED, creu que, mitjançant la participació en un mitjà de comunicació, l’alumnat és “capaç d’entendre d’una manera més transversal l’actualitat alhora que treballen en equip“. 

 

Junior Report impulsa una xarxa de Revistes Escolars Digitals gestionades per alumnes de secundària. Informa’t sobre el projecte aquí.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -
-Contingut patrocinat -