18 desembre 2024
spot_img
18 desembre 2024

Seguint l’estela de l’NBA

Les lligues de bàsquet europees busquen la manera d’adaptar el seu joc per atreure més espectadors

 

Tot i el domini del futbol, el bàsquet està aconseguint el seu propi espai i cada vegada es més comú en la nostra societat: equips de bàsquet infantils, lligues amateurs, torneigs de 3×3, partits de play-off per fer més emocionants les competicions…

Per Rafa Marín, expert en bàsquet i professor de l’INEFC Lleida, el bàsquet viu un dels seus millors moments a Espanya per la quantitat de participants, la qualitat dels tècnics i les instal·lacions.

“La Federació Espanyola de Bàsquet (FEB) fa una gran feina i hi ha moltíssims centres de tecnificació que donen molts fruits”, comenta Marín.

La millora de les instal·lacions, fins i tot en les lligues no professionals, ha permès que la qualitat dels jugadors sigui cada vegada més alta. I això es nota en les lligues professionals (ACB, Lliga Femenina, Lliga LEB) i en la selecció masculina i femenina.

Malgrat tot, el bàsquet encara està lluny d’aconseguir la popularitat que té als Estats Units, on els partits tenen audiències milionàries i els jugadors són autèntics ídols de masses.

 

NBA: potència física i espectacle

La principal diferència entre el bàsquet dels Estats Units i les lligues europees és que en l’NBA el joc és més físic i el talent individual de cada jugador té més importància.

«Per jugar en l’NBA s’ha d’estar molt ben preparat perquè la lliga és molt intensa: els partits són més llargs, se’n disputen més en menys temps i la fatiga és superior”, comenta Toni Caparrós, expert en preparació física de bàsquet i professor de l’INEFC Barcelona.

Després de treballar dos anys com a preparador físic en l’NBA, Caparrós reconeix que les regles i el tipus de joc són molt diferents en la lliga nord-americana i les lligues europees, però assegura que el joc és igual d’interessant en totes dues competicions.

De fet, allò que fa més popular el bàsquet nord-americà són les prèvies, el muntatge dels partits i el seguiment continu dels mitjans de comunicació. “El bàsquet als Estats Units és més espectacular per la posada en escena que l’envolta”, assegura Caparrós.

Segons ell, els mitjans de comunicació haurien de treure més partit d’esdeveniments esportius com el Mundial de Bàsquet Femení que se celebra ara.

Una forma d’aconseguir-ho seria que les lligues que es retransmeten per televisió aportessin més espectacle en els descansos, o bé introduir alguna modificació en les normes que faci que la gent s’enganxi al partit, com ja s’ha fet als Estats Units.

“Cal promocionar la lliga professional masculina i femenina per animar la gent a seguir el bàsquet. Com més surtin per la televisió i en els mitjans, més reclam per a la societat”, conclou.

El tema de la setmana ‘Mundial de Bàsquet Femení 2018’ té el suport de l’INEFC.

Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -
-Contingut patrocinat -