El cercador s’ha convertit en la font d’informació a què acudeixen tots els internautes
Google ordena el món. O, si més no, classifica tota la informació que es pot trobar a internet: productes, serveis, fotografies, vídeos, notícies… Aquesta pàgina web troba el que milions d’usuaris de tot el món busquen a cada segon. El cercador presenta els resultats a l’instant i ordenats segons la seva rellevància, és a dir, el més important apareix al començament i, a continuació, el que és secundari.
Però, el criteri d’ordenació de Google sempre és fiable? En general, sí, sobretot perquè professionals, experts i internautes particulars hi confien. El fet que Google sigui el cercador més utilitzat del món és un altre motiu que afegeix fiabilitat al servei.
¿Qué es lo más útil 👌 que has encontrado en #Google 🔍? 😎😍 pic.twitter.com/9nJ19ENy1G
— Google en español (@googleespanol) July 27, 2018
Per aquesta raó, els responsables de les webs elaboren els seus continguts pensant en Google. Es pregunten: què he de fer perquè el motor de cerca de Google em consideri destacat i em situï en una posició privilegiada? Si no ho fan, qualsevol projecte que estigui a la xarxa pot acabar fracassant.
Google funciona com un gran aparador que s’actualitza constantment: allò que no aconsegueix situar-s’hi, no existeix.
Pregunta-ho a Google
Google es fa servir com a font d’informació per consultar dubtes ben diversos: aclarir una consulta professional, trobar informació per redactar un treball acadèmic, buscar idees d’oci o entreteniment, etc.
Els internautes, per tant, ja no visiten les webs oficials de governs i institucions, ni naveguen pels diaris digitals, ni tampoc consulten diccionaris o enciclopèdies… busquen a Google directament. La resta de fonts només es poden conformar que el cercador les triï per ocupar un bon lloc.
Ni tan sols els professionals de la informació s’escapen d’aquesta dinàmica. Periodistes i mitjans de comunicació competeixen a la televisió, la ràdio, els quioscos… i, principalment, a internet. Els lectors esperen trobar les últimes novetats a Google. O potser a les xarxes socials.
Abans, quan algú volia posar-se al dia, encenia la tele o la ràdio o fullejava un diari o una revista. Ara, el més probable és que opti per teclejar el seu dubte o la seva necessitat a Google.
Potser aquest internauta acabarà trobant la resposta a la pàgina web d’un mitjà de comunicació… però serà un mitjà que haurà passat el filtre de Google.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English