El diari dels joves lectors presenta una nova web que reuneix articles divulgatius i materials didàctics a la mateixa plataforma
El diari Junior Report està de celebració. D’una banda, enguany ha celebrat el seu cinquè aniversari al servei de l’educació, publicant notícies sobre grans temes d’actualitat amb informació contextualitzada i accessible, per promoure el pensament crític entre els més joves.
De l’altra, el diari estrena avui una nova plataforma que reforça l’aposta informativa i educativa del projecte. Junior-Report.media reuneix en una mateixa pàgina les dues edicions del diari, en català i castellà, a més d’incorporar els continguts per a subscriptors sota el mateix domini.
L’equip de periodistes de Junior Report continua apostant per la informació de profunditat amb La Notícia del Dia: una secció que presenta cada dia un tema d’actualitat global, amb les claus informatives i la informació de context necessària per entendre tots els detalls, causes i conseqüències de la notícia.
Els últims mesos, La Notícia del Dia ha explicat les claus de la guerra a Ucraïna, la victòria històrica de l’esquerra a Colòmbia o quins motius hi ha darrere de la nova sentència contra l’avortament del Tribunal Suprem dels Estats Units.
A més de la informació periodística, els subscriptors poden accedir a una sèrie de recursos educatius i materials didàctics per treballar aquesta informació a l’aula, promovent el debat i la reflexió entre l’alumnat.
Una subscripció per a cada lector
Per donar valor al treball periodístic i els continguts publicats, Junior Report es converteix en un mitjà informatiu sota subscripció que funcionarà amb tarifes adaptades als diferents perfils: des dels lectors de premsa tradicionals fins als docents que fan servir els materials didàctics de Junior Report.
En aquest sentit, es proposen 3 modalitats de subscripció. D’una banda, la subscripció anual destinada als lectors, que donarà accés il·limitat a tots els continguts informatius i a l’hemeroteca de Junior Report.
De l’altra, la subscripció mensual pensada per a docents i famílies que vulguin aprofundir en temes d’actualitat amb els més joves, ja sigui a l’aula o des de casa, i que podran accedir als recursos educatius vinculats a cada notícia.
Per últim, la subscripció anual per a centres educatius, que preveu usuaris il·limitats perquè tot l’equip docent pugui accedir als continguts informatius, els materials didàctics i també al nostre catàleg d’Unitats Didàctiques.
Informació de context a ‘Univers JR’
Els projectes informatius de Junior Report es diversifiquen i creixen amb Univers JR, una secció de Junior Report per a La Vanguardia que posa l’actualitat en context, oferint perspectiva i profunditat històrica.
L’objectiu d’Univers JR és analitzar els temes més rellevants del moment i oferir notícies complementàries, adreçades als estudiants de secundària, que els ajudin a entendre els aspectes més importants de cada tema.
Així, amb motiu de la cimera celebrada recentment a Madrid, a Univers JR hem explicat de manera senzilla i didàctica què és l’OTAN. També hem recuperat l’origen del debat sobre l’avortament als Estats Units: la sentència Roe vs. Wade, i hem reivindicat totes les sigles del col·lectiu LGTBIQ+.
Projecte RED: el periodisme arriba a les aules
El diari Junior Report també és l’impulsor del projecte Revista Escolar Digital (RED), la xarxa de diaris escolars redactats i dirigits per estudiants amb l’assessorament i la dinamització de periodistes professionals. Cada centre educatiu compta amb la seva pròpia revista digital i un pla de treball que busca fomentar el pensament crític entre els i les estudiants.
Reconèixer les fonts informatives fiables, contrastar la informació, expressar-se millor a nivell escrit i oral i aplicar les competències digitals són alguns dels objectius d’aquest projecte transversal que vincula periodisme i educació.
Actualment hi ha més de 80 centres educatius en xarxa i prop de 5.000 redactors i redactores. Des que el projecte es va llançar fa quatre anys, s’han publicat més de 4.500 articles signats per joves i hi han participat centres educatius d’una vintena de ciutats, entre les quals destaca Barcelona, Madrid, Lleida, Tarragona, Girona, Vitòria, Castelló, València, Còrdova, Les Fregues, Andorra i Santa Cruz (Bolívia); aquestes dues últimes com a primeres experiències internacionals.