Aprendre’s la teoria és un joc
Un professor de INEFC idea una competició perquè els estudiants es motivin i aprenguin de manera més divertida
Fa ja 17 anys, el professor d’INEFC Barcelona Carles González va començar a impartir classes de l’assignatura de Programació en l’ensenyament de l’activitat i l’esport als alumnes de segon curs de CAFE (Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport).
El temari es donava a través de classes magistrals i posteriorment es feia algun examen i treballs per avaluar als universitaris.
Passats uns anys, aquest professor es va adonar que els seus alumnes s’avorrien a classe, els costava estar atents i no es divertien. Així doncs, va decidir que havia d’innovar en els seus mètodes d’ensenyament.
Aprendre a través de competicions
Des de fa cinc anys, aquesta s’ha convertit en una de les assignatures més interessants de la carrera.
Ara els protagonistes són els alumnes i el temari s’imparteix d’una manera completament diferent. A l’inici del semestre comença una competició en la qual els joves han de complir una sèrie de reptes i objectius per proclamar-se campions del curs.
Com funciona? Els 160 alumnes es troben dividits en equips. El primer repte és fàcil: cada grup ha de crear un compte de Twitter i anar actualitzant-lo durant el semestre. Gens complicat per a un curs integrat per millennials.
https://twitter.com/PentasCrew/status/963372197405450241
Rapejar i cuinar la teoria
La cosa es complica a partir del segon repte. El temari es reparteix entre els estudiants, que han d’explicar la teoria a través de càpsules de vídeo a la resta de companys… però no de qualsevol manera.
Un parell d’equips, per exemple, ho van fer inventant-se un rap. Un repte gens fàcil que els estudiants van resoldre amb molt d’enginy.
https://twitter.com/programaafe/status/968084743270133760
L’equip 8B Programació Triunfo va sorprendre a tothom amb la seva originalitat. Dies abans de presentar el seu vídeo, van informar a través del seu compte de Twitter amb un cartell digne de concert: “El dilluns 26 de febrer presentem la primera edició de la Batalla de Galls. Us hi esperem a tots!”.
https://twitter.com/8B_ProgTriunfo/status/967005160248692736
Però no tots els grups van optar per la música. El 12A_Pentamacion va decidir explicar la teoria mentre cuinava una amanida, com si cada concepte teòric fos un ingredient. La seva originalitat els va fer guanyar aquest segon repte.
https://twitter.com/PentasCrew/status/968786833722179584
El temari s’aprèn millor
“Ara els alumnes estan molt més motivats i s’han enganxat al joc, busquen que els seus companys els aplaudeixin i per això treballen de manera impressionant per aconseguir-ho”, explica el professor. I els alumnes opinen el mateix.
“Donar la classe així m’ha anat molt bé: si cada equip elabora un resum d’una càpsula de teoria diferent, jo em sé la meva i escolto als altres d’una manera més entretinguda”, afirma Miquel Gomis, capità de l’equip 10A Els P.I.
Esther Valera, la capitana del 1B_ProTeaching Team, explica que l’experiència li està resultant molt enriquidora. “Has de treballar tu i crec que l’aprenentatge és superior”.
Això sí, no cal despistar-se. “El realment important és que aprenguin la teoria i, com estan més motivats, l’assimilen més i millor”, assegura González.
La competició no ha fet més que començar. Fins a final de curs, els alumnes hauran d’enfrontar-se a diferents reptes que sens dubte seguirem a través de la xarxes!
https://twitter.com/PositiveKirol/status/967885997940895744
Informa’t de tot a Junior Report | Castellà | Català | English