18 desembre 2024
spot_img
18 desembre 2024

Aprenentatge en època de coronavirus: nous reptes i noves oportunitats

La Fundació Rafa Nadal adapta la seva activitat a les mesures de distanciament social per a fer front a la pandèmia

La pandèmia del coronavirus ha canviat la nostra manera de viure. Les mesures de distanciament social i l’estat d’alarma implementat pel govern han obligat els ciutadans a adaptar les seves rutines i les seves activitats professionals a una nova realitat que ha arribat de cop i sense avís previ.

A la Fundació Rafa Nadal es van veure obligats a tancar les portes dels seus centres educatius de Palma de Mallorca i València, però van decidir obrir noves finestres a través de mòbils, ordinadors i tauletes.

Desaparèixer no era una opció, calia reinventar-se. Era important que els tècnics, educadors i psicòlegs continuessin al costat dels menors i les seves famílies”, explica Eunate Gómez, responsable de projectes de la fundació.

Per adaptar la seva oferta educativa a través de l’esport a la nova realitat, l’equip educatiu dels Centres Fundació Rafa Nadal va dissenyar una proposta fonamentada en la metodologia de l’aprenentatge basat en reptes, permetent que els joves poguessin seguir realitzant activitats esportives als seus domicilis. D’aquesta manera, van fomentar la participació dels seus familiars i van tractar de mantenir el vincle del centre amb els nens.

https://www.instagram.com/p/B_7VpkLKh6L/?utm_source=ig_embed

 

Noves maneres d’aprendre

La metodologia d’aprenentatge basat en reptes s’adapta molt bé a la realitat actual, en la qual els joves han de quedar-se a casa i no poden beneficiar-se dels estímuls que suposa l’aprenentatge en grup. Aquests reptes permeten als nens mantenir-se motivats i actius en un context complicat i marcat per la incertesa.

Els joves dels centres de Palma de Mallorca i València han anat superant progressivament un total de 46 reptes dividits en tres classes: reptes educatius, reptes lúdics i reptes esportius. A través d’ells, els nens han treballat elements com la concentració, l’atenció, la psicomotricitat o la responsabilitat. A més, la majoria d’ells hi han implicat a la família, fomentant la col·laboració intrafamiliar.

https://www.instagram.com/p/CAp67e4AQQD/?utm_source=ig_embed

 

Futur esperançador

Amb l’inici de la desescalada, sembla que es pot començar a pensar en el retorn a l’activitat habitual de la Fundació Rafa Nadal. “L’atenció presencial és fonamental, tot i que no descartem donar continuïtat a aquesta metodologia d’intervenció”, assegura Eunate Gómez. D’aquesta manera, es podrien combinar les activitats habituals dels centres amb els reptes individuals per a realitzar a casa.

“Activitats com l’exercici físic, el contacte amb els altres encara que sigui a través d’una pantalla, la lectura, l’expressió de les emocions han estat pràctiques que ens han ajudat a mantenir l’equilibri i la salut mental i física en aquest temps complicats. Confio que, a mesura que anem recuperant la normalitat, no ens oblidem d’elles”, afegeix la responsable de projectes de la Fundació Rafa Nadal.

https://www.instagram.com/p/B-KGVSgqsNw/?utm_source=ig_embed

Informació elaborada en col·laboració amb Fundació Rafa Nadal

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -
-Contingut patrocinat -