La Facultat de Comunicació i Relacions Institucionals recupera la versió presencial de la jornada ‘Talent Day’ després de la pandèmia
Per Judith Vives
Després de dues edicions marcades per la pandèmia, la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals de Blanquerna (FCRI) ha recuperat el Talent Day: una jornada per presentar el talent universitari sorgit de les aules a les empreses que puguin estar buscant professionals.
La 6a edició del Talent Day va tenir lloc els dies 16 i 17 de juny en el marc de les Jornades d’Orientació i Innovació Professional. L’objectiu d´aquest esdeveniment és apropar el mercat laboral als estudiants de 4t curs, alumnes de màsters i alumni de les últimes promocions.
En el marc d’aquestes jornades, primer es va organitzar un taller de preparació amb diferents masterclass: “10 claus per trobar la teva propera feina”, sessió impartida per Nilton Navarro, i “L’entrevista de treball”, a càrrec de Marta Navarrete. El seu objectiu era preparar els estudiants per afrontar les entrevistes de feina.
La segona jornada va consistir a la trobada dels estudiants amb les empreses. Durant aquesta sessió, els graduats van tenir l’oportunitat de presentar-se, esbrinar quines competències estan més ben valorades per part de les empreses i quines són les tendències del mercat.
Per participar en aquestes reunions, els alumnes podien triar entre les 5 o 6 empreses que els interessaven més, i participar en reunions d’un màxim de 10 minuts amb els seus representants. Els responsables de formació també van orientar els joves sobre les empreses que més podrien ajustar-se al seu perfil i capacitats.
243 entrevistes
Al Talent Day de Blanquerna van participar un total de 23 empreses de l’àmbit de la comunicació i les relacions internacionals. Al llarg de la jornada es van fer 243 entrevistes de 10 minuts.
Segons explica Laia Mirapeix, responsable del Talent Day, l’objectiu de les entrevistes no és cobrir una vacant concreta, sinó donar a conèixer els perfils dels estudiants que estan a punt de graduar-se. Tot i això, moltes vegades sorgeixen oportunitats laborals per a aquests joves: és el cas de moltes empreses que necessiten cobrir places durant les vacances d’estiu.
Entre els perfils més sol·licitats destaquen els de comunicació i màrqueting digital. També hi ha casos d’empreses, com ara la productora El Terrat, interessades a conèixer projectes creatius dels estudiants i que busquen perfils especialitzats en ficció o entreteniment.