Conèixer internet i saber gestionar les xarxes socials són habilitats cada vegada més importants en la comunicació
Els ‘community manager‘ són professionals cada vegada més demandats en el món de la comunicació i el periodisme.
Són els encarregats de crear continguts que enamorin i que captin l’atenció dels usuaris, a més de construir i administrar la comunitat digital i gestionar la identitat i imatge de marca d’una empresa o mitjà.
Un bon perfil d’entrada per convertir-se en un community manager professional són aquelles persones als qui els agraden les xarxes socials i tenen grans dosis d’empatia i enginy.
Perquè els continguts cridin l’atenció, han de tenir unes característiques molt concretes. La clau: produir continguts propis i originals. Per això, la creativitat resulta imprescindible.
“Si som enginyosos, interessants, sorprenents o útils aconseguirem més visibilitat i fins i tot viralitat”, apunta Patricia Coll, professora de Gestió de Continguts Digitals a la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna- URL.
Conèixer bé les xarxes
Un bon community manager ha de ser capaç d’analitzar les dades de visites en funció del contingut: veure quin tipus de notícies interessen més, quins elements multimèdia tenen més seguiment…
En aquest sentit, el mitjà digital ens aporta un gran avantatge: podem experimentar. “Si veiem que els nostres continguts tenen més seguidors quan acompanyem el text amb alguna imatge, per què no fer-ho?”, exposa la professora.
Al mateix temps, el ‘feedback’ o comentaris que el community manager rep dels usuaris és molt important.
“El punt fort dels bons community manager és saber conversar, parlar de tu a tu amb els seus seguidors, saber reaccionar bé davant les crítiques i ser capaç d’entendre què interessa a la gent i què es pot aportar sobre un tema determinat”, explica Coll.
SEO per millorar el posicionament web
Un altre dels aspectes a tenir en compte per a posicionar els nostres continguts és el SEO (Search Engine Optimization), és a dir, el conjunt d’accions i estratègies que permeten millorar el posicionament d’una pàgina web en els cercadors.
“El SEO defineix el posicionament orgànic d’un lloc web en els cercadors, és a dir, la visibilitat que s’obté simplement pel fet de publicar contingut en la xarxa”, explica la professora.
Per això, l’objectiu dels experts en SEO és aconseguir que els continguts i les webs es posicionin millor, per a arribar a tants usuaris com sigui possible.
I per a dominar aquest posicionament cal conèixer com funcionen els algoritmes de SEO, fórmules preestablertes que regeixen el funcionament dels cercadors.
“A la xarxa manen els algoritmes. Quan busquem un concepte a Google, el cercador ens mostra resultats que calcula a través d’aquestes fórmules que inclouen múltiples paràmetres, com la coincidència amb les paraules clau o la rellevància de la pàgina on es troba”, conclou Coll.
Finalment, és important usar les paraules clau adequades, sobretot al titular i a l’inici del text. Si trobem les paraules adequades, els nostres continguts tindran més visibilitat.
Vols ser expert en SEO, SEM, responsable d'estratègia digital, responsable i expert en màrqueting i comunicació digital o expert en contingut digital de marca? @BlanquernaFCRI t'ofereix l'innovador Grau en #DigitalMedia pic.twitter.com/q0V5b7bpGK
— Blanquerna (@Blanquerna) December 13, 2019
Informació elaborada en col·laboració amb Blanquerna URL