15 novembre 2024
spot_img
15 novembre 2024

Comic Barcelona posa l’accent en el futur professional

El certamen estrena format i es converteix en altaveu de les últimes novetats de l’ofici

Per J.L. Escalante

El Saló del Còmic de Barcelona ha ofert una edició carregada de novetats. Més enllà del canvi de nom, ara Comic Barcelona, ​​el festival suposa un punt de trobada per a creadors, editors i aficionats al món del dibuix.

El renovat saló també ha estrenat un format nou concentrat en tres dies, una aposta per atraure nous lectors al món de les historietes. Més de 110.000 persones l’han visitat durant aquesta edició.

https://www.instagram.com/p/Bv7kRKBBkam/?utm_source=ig_web_copy_link

A més, el Comic Barcelona 2019 ha homenatjat Stan Lee, el pare d’icònics personatges de Marvel com Spiderman, Hulk o Els 4 Fantàstics, que va morir a finals de l’any passat.

També han acudit a la cita importants autors de còmic com Milo Manara o Daniel Clowes.

 

Donar veu al sector

En el seu intent per renovar-se, el Comic Barcelona vol estar a l’avantguarda de les últimes novetats del sector.

Així, una altra de les grans novetats d’aquest any ha estat l’organització d’unes jornades professionals en les quals s’han tractat temes d’interès per a la indústria.

L’estand d’Escola Joso al festival Comic Barcelona. (Escola Joso)

Entre els principals assumptes que s’han debatut destaquen els drets d’autor, com presentar projectes a les editorials o com els professionals poden aprofitar les xarxes socials per projectar la seva feina.

També han estat presents qüestions com la conciliació laboral o el funcionament del mercat d’autoedició.

https://www.instagram.com/p/BwAJJHLlwG-/?utm_source=ig_web_copy_link

La idea, que s’ha dut a terme a través de taules rodones, ha estat promoguda per Josep Maria Polls, cap d’Estudis d’Escola Joso; Elisa MacCausland i Fernando Blanco, del Colectivo de Autoras de Cómic. També ha comptat amb la col·laboració de Jaime Rodríguez.

“L’objectiu era posar la primera pedra per a la trobada de professionals de la indústria del còmic“, explica Polls. “Ha estat una gran aposta amb un denominador comú absolutament positiu”, afirma.

 

Xerrades per a tots els professionals

Polls assegura que les jornades professionals han estat “un èxit” i aposta per la seva inclusió dins del Comic Barcelona de manera permanent.

La fita de les xerrades radica en l’amplitud de temes tractats, dirigits a tots els integrants del sector. “Des de l’exalumne que ja s’ha de començar a moure al professional de tota la vida que necessita reciclar-se”, sentencien.

https://www.facebook.com/EscolaComicJoso/videos/625397651264185/

Però Comic Barcelona també és una oportunitat per trobar nous talents. Tant és així que, coincidint amb la cita, des d’Escola Joso es va organitzar una trobada amb editorials americanes i europees que va tenir la seva rèplica després al saló.

L’objectiu no és altre que aconsellar i descobrir el talent de joves creadors, que busquen fer-se un lloc en la professió presentant els seus portafolis.

Informa’t de tot a Junior Report | Castellano Català English

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -