Les marques de cotxes i les lleis mediambientals impulsen el cotxe elèctric
El Saló de l’Automòbil de Ginebra és la fira de cotxes més important del món: cada any reuneix a centenars d’expositors i milers de visitants de tot el món que s’apropen per descobrir quines són les últimes novetats relacionades amb el sector del motor.
Aquest any se celebra la 88ª edició d’aquest certamen, on cada vegada tenen més protagonisme els cotxes autònoms que es condueixen sols i els cotxes elèctrics, que funcionen sense els carburants tradicionals (gasolina, dièsel) i per tant contaminen menys.
L’Organització Internacional de Fabricants de Vehicles (OICA) calcula que hi ha més de 1.200 milions de cotxes circulant pel món i la crema de combustible produïda pels motors és una de les principals causes de la contaminació global.
Per això, cada vegada més fabricants opten per desenvolupar nous models sense emissions per a tots els públics: familiars, urbans, motos… i fins i tot un buggy per recórrer dunes de sorra que també pot circular per l’aigua!
.@HyundaiEsp #Kite, el concept car que la marca coreana ha presentado en el #GIMS2018. Creado por 15 estudiantes del IED en colaboración con el Hyundai Design Center Europa, este buggy para dunas se convierte en un jet- ski. 😯 pic.twitter.com/DW1SZ4faZo
— VSD Events (@VSD_Events) March 8, 2018
Els governs passen a l’acció
Davant els efectes del canvi climàtic, els governs cada vegada són més conscienciats sobre la necessitat d’actuar i frenar les emissions de gasos d’efecte hivernacle.
No obstant això, reduir les emissions dels cotxes implica desenvolupar una tecnologia molt més complexa i també més cara, quelcom que no agrada als fabricants… Per això molts països han començat a limitar les emissions per llei: d’aquesta manera, tots els fabricants estan obligats a prendre mesures.
#Dieselgate 1 año del escándalo Volkswagen, ningún fabricante cumple los límites de contaminación de la norma Euro 6 https://t.co/mV07bwo1PT pic.twitter.com/868Wswmgpi
— ECODES (@ecodes) September 21, 2016
Al 2015, la Unió Europea va crear la normativa anticontaminació Euro 6 que preveu reduir de manera molt significativa les emissions contaminants.
Aquesta llei obliga a incloure sistemes de reducció de contaminació als cotxes. En un motor, la recirculació dels gasos d’escapament (EGR) permet reduir les emissions d’òxids de nitrogen, mentre que el convertidor catalític de doble via converteix les emissions de monòxid de carboni i hidrocarburs en diòxid de carboni i vapor d’aigua.
Els nous motors també hauran d’incloure un filtre de partícules al motor que pot regenerar-se i durar tota la vida. Aquest filtre evita que les micropartícules contaminants, que són les més perilloses, escapin del motor i arribin a l’aire que respirem.
La Chevrolet S10 incorpora el motor turbodiesel Euro5, que tiene un filtro de partículas (DPF) para reducir las emisiones. El sistema se autolimpia para, luego de un proceso de oxidación (#regeneración), eliminar esas partículas en gases prácticamente inofensivos. @ChevroletArg pic.twitter.com/ulTM16XGID
— Top Motor (@TopMotorOk) February 27, 2018
Alemanya vol anar encara més lluny en la lluita contra la contaminació urbana. El govern alemany està preparant un llei per prohibir la circulació de vehicles dièsel dins de ciutats amb nivells de contaminació molt alts.
Córrer a la velocitat de l’electricitat
Encara que els cotxes elèctrics encara són minoritaris, moltes marques han començat a llançar els seus models: el Jaguar I-Pastura, el Nissan Leaf, el Volkswagen I.D. Vizzion, el Hyundai Kona…
Més enllà dels carrers de les ciutats, el cotxe elèctric també té futur als circuits de carreres. CUPRA, la nova marca esportiva de SEAT, ha desenvolupat el CUPRA e-Racer: un model de competició 100% elèctric que pot aconseguir els 200km/h.
CUPRA presentará en Ginebra el CUPRA e-Racer. Primer coche de carreras 100% eléctrico de la compañía. Desarrolla 300 Kw de potencia continua y hasta 500 Kw de potencia máxima ¿Veremos un campeonato TCR eléctrico en un futuro cercano? pic.twitter.com/WTbcZdPds4
— Adrián Mancebo (@AdriMancebo) March 2, 2018
La marca francesa Renault ha desenvolupat el EZ-GO, un vehicle elèctric i autònom que sembla tret d’una pel·lícula futurista. Té una superfície de vidre que permet veure l’interior del cotxe, uns seients laterals per aprofitar l’espai interior i una porta posterior perquè els passatgers entrin dins del cotxe.
El futur de l’automòbil està molt més prop del que creiem i ja es pot veure a Ginebra.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English