Els estilistes tenen un paper clau en el món de la moda, la música, el cinema o la televisió
Per Judith Vives
Sienna Miller, Sofia Vergara, Lady Gaga, les germanes Hadid o Gwyneth Paltrow tenen alguna cosa en comú: totes tenen un estil propi que les defineix i les fa úniques.
Per crear aquest estil únic compten amb la figura d’un estilista, que les ajuda a aconseguir una imatge impactant i reconeixible.
Aquesta és precisament la missió de l’estilista. No es tracta únicament d’escollir vestits bonics, sinó de saber combinar-los amb complements, maquillatge i perruqueria per crear un estil i personalitat exclusives.
Tal com explica Daniel Louzao, dissenyador de vestuari de produccions audiovisuals: “El paper de l’estilista és essencial perquè reuneix no només la indumentària, sinó els accessoris i complements”.
https://www.instagram.com/p/BrQWgR0BTUW/?utm_source=ig_embed
Imatge amb personalitat
El paper de l’estilista ha anat guanyant protagonisme en una època en què les idees es transmeten a través de les imatges cada vegada més.
Per això, l’estilista ha passat de ser alguna cosa més que un assessor de moda i ha adoptat un paper estratègic com a director d’art.
Així, la personalitat d’una marca o una persona ja no depèn únicament dels dissenyadors. Els estilistes i directors d’art reuneixen diversos elements per crear una imatge que impacti, sorprengui i quedi gravada en la memòria.
"Preludio SS18" es un spot para @colmillodemorsa obra de las alumnas Carolina Scollo, Iriana S Low y Rita Linda Toth (Máster Estilismo). El fashion film hace un alegato en favor de las pequeñas marcas que fomentan los valores humanos frente al consumismo: https://t.co/pwCz111ez9. pic.twitter.com/IFrFPKDMiH
— LCI Barcelona (@LCI_Barcelona) December 22, 2018
Avui dia, l’estilista s’ha convertit en una figura central en el món de la moda, però també en la publicitat, el cinema i la televisió o el sector musical.
Pensa en com ens fixem en l’estil de les grans estrelles de la música per entendre la importància de l’estilisme més enllà de la passarel·la.
L’estilista també participa en la creació de col·leccions, la posada en escena de les desfilades, l’organització de showrooms i la planificació de fires, a més d’encarregar d’accions de comunicació relacionades amb la publicitat.
El cortometraje "Vires in Numeris", Mejor Trabajo Final del Máster de Estilismo 2017/2018, muestra de manera irónica cómo sería la existencia del ser humano si viviese en una era completamente tecnológica y renunciara a la comunicación verbal. #FromDreamersToMakers #MakeItHappen pic.twitter.com/4aCtDrKdJO
— LCI Barcelona (@LCI_Barcelona) December 17, 2018
Un bon estilista ha d’estar al dia de les últimes tendències (línies, teixits, colors, etc.), així com saber coordinar amb èxit els estilismes d’una passarel·la o una sessió de fotos.
Per aquesta raó, ha de tenir coneixements de disseny de moda, disseny d’art, fotografia, il·lustració i altres disciplines relacionades.
En LCI Barcelona organitzen un màster d’estilisme per a formar-te en tots els aspectes que intervenen en la direcció d’art. Els seus professors són professionals del sector, de manera que podràs aprendre de la seva pròpia experiència. Entra al web de LCI Barcelona i submergeix-te en el món de l’estilisme.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Catalán | Inglés