Els ‘revenue managers’ decideixen les tarifes dels hotels en funció de diferents factors com el temps, el calendari o els esdeveniments culturals a la ciutat
Per Mariona Coiduras
Arriba l’estiu i cal planificar les vacances. Avui dia, la tecnologia té un paper clau a l’hora d’escollir com anirem de viatge i on ens allotjarem.
Malgrat facilitar el procés de reserva, la quantitat de portals i plataformes de viatges mai coincideixen en les tarifes. El preu d’una habitació pot canviar d’un dia per a un altre: quins factors intervenen en aquests canvis de preu? I qui ho decideix?
El paper de el ‘revenue manager’
Avui dia, l’activitat dels hotels gira entorn al revenue management, que podria traduir-se com a “gestió d’ingressos”. Aquest procés és molt important per aconseguir que un hotel tingui reserves i pugui mantenir el negoci.
El sector turístic es diferencia d’altres negocis i empreses perquè, per poder donar servei, necessiten la presència física dels seus clients. Per això, com diuen en el sector hoteler: “quan una habitació no es ven, es perd per sempre…”.
Per això és tan important el departament de revenue management, que busca estratègies per evitar que les habitacions quedin buides.
Com s’aconsegueix? Oferint uns preus atractius en funció de la demanda. Els revenue managers estudien les ofertes d’hotels de la competència, miren si farà bon temps per preveure si hi haurà més o menys demanda, tenen en compte el calendari de concerts, festivals o esdeveniments a la ciutat…
Quan és millor agafar una habitació d’hotel?
És lògic que els hotels ofereixin preus inferiors en les temporades que hi ha poca demanda, perquè així poden atreure nous hostes.
Igual que els revenue managers, els viatgers també poden elaborar la seva pròpia estratègia tenint en compte els mateixos factors: viatjar entre setmana, en temporada baixa…
Lluís Serra, director de l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar ens revelava fa un temps alguns trucs per rebaixar costos com pagar per endavant i obtenir descomptes del 20% en el preu.
De la mateixa manera, esperar a l’últim moment pot ser una aposta arriscada però també beneficiosa, perquè el preu podria baixar molt a última hora.
Aprèn tot sobre els hotels
Quan pensem en el personal d’un hotel, ens imaginem als professionals que treballen de cara al públic, a la recepció o al restaurant, pendents en tot moment del benestar dels hostes.
No obstant això, hi ha treballadors menys visibles però igual d’importants que busquen que els hostes puguin beneficiar-se al màxim de la seva experiència.
Sents curiositat per aquest món? El Grau en Gestió Hotelera i Turística de l’Hotel-Escola Sant Pol t’ensenya els factors clau per gestionar un hotel. Amb tots aquests coneixements, no només podries planejar el millor viatge… En un futur fins i tot podries dirigir un hotel!
Informa’t de tot a Junior Report | Castellà | Català | English