Set alumnes de batxillerat de l’escola FEDAC Horta fan la cobertura d’una conferència a LCI Barcelona
Ser un bon periodista implica llegir, observar, escoltar, preguntar i, un cop obtinguda tota la informació, transmetre-la a l’audiència a través d’imatges o de paraules locutades o escrites. Aquestes són les tasques que van dur a terme set alumnes de 1r de Batxillerat de l’escola FEDAC Horta de Barcelona, membres de la xarxa de redactors del projecte RED (Revista Escolar Digital), en un acte organitzat per l’escola de disseny LCI Barcelona.
Acompanyats per la professora Desirée Baudel i per la periodista i editora RED Mireia Giménez, els estudiants van tenir l’oportunitat de cobrir una xerrada sobre narratives de moda a LCI Barcelona, escola que té una oferta formativa en Disseny de Moda, Disseny Gràfic, Disseny d’Interiors, Animació i Videojocs, Disseny del Producte i Fotografia.
Una cobertura professional
La conferència, a càrrec de Martín Torres, professor d’LCI i cofundador de l’editorial Superflua, va reunir una seixantena d’estudiants. Torres va parlar de com s’explica la moda i de quins són els seus criteris a l’hora d’editar, a més de presentar diverses biografies, memòries i relats periodístics publicats a l’editorial Superflua des de la seva creació. Va destacar els llibres Saint Laurent, chico malo (2018), de Marie-Dominique Lelièvre; El perfume perfecto (2018), de Chandler Burr, i Dioses y reyes (2018), de Dana Thomas.
Mentre l’escoltaven atentament, els alumnes de FEDAC Horta plantejaven el format del contingut (article, entrevista, vídeo per a xarxes…) que voldrien fer un cop finalitzada la sessió i que es publicaria a la seva capçalera FEDAC Horta Report i a RED Report, la revista digital col·laborativa que aglutina les millors peces periodístiques de les redaccions escolars.
Després de les preguntes del públic, els set reporters es van dividir en dos grups i van decidir per separat què volien fer. Els tres nois van apostar per un article, on inclourien imatges de recurs i una petita entrevista a Martín Torres. Li van preguntar sobre la seva feina a l’editorial Superflua i sobre com la compaginava amb les classes a LCI.
Les quatre noies, per la seva banda, també van decidir fer un article, però posant el focus en les reaccions dels alumnes d’LCI. Van fer una entrevista a dos estudiants de moda i els van preguntar què els hi havia semblat, si ho havien trobat profitós i es van interessar pel funcionament del seu grau.
Un cop acabades les entrevistes, els joves reporters van gravar imatges de recurs del centre i del market que hi havia a l’entrada. A les diferents paradetes s’hi podien adquirir punts de llibre, roses de tela fetes a mà i, per descomptat, llibres sobre disseny. Ferran Farled, membre de l’equip de comunicació d’LCI, els va guiar en tot moment i els va explicar que al llarg del dia hi hauria tres xerrades més sobre publicacions.
Els set joves van finalitzar la jornada satisfets, contents d’haver sortit de la seva zona de confort i amb noves idees per als seus propis projectes. Van utilitzar els equips MOJO i van prendre decisions com autèntics professionals, motivats per continuar formant part del projecte RED.