9 octubre 2024
spot_img
9 octubre 2024

El paper de pares i mares en l’educació a distància

La pandèmia ha imposat un model d’aprenentatge combinat en què famílies i tutors tenen un paper tan important com el dels educadors

La pandèmia de Covid-19 ha obligat els centres escolars a adaptar-se a les restriccions i impulsar l’educació en línia. En aquest procés, professors i alumnes han hagut de fer grans esforços per adaptar-se.

Els primers, per impartir les classes, atendre els alumnes i avaluar el seu progrés sense poder mantenir el contacte i la relació presencial a l’aula. Per als joves, les classes en línia són un repte per a la seva atenció i comprensió, però també per establir vincles i col·laborar amb els companys.

Però l’aprenentatge combinat compta amb un altre pilar: els pares, mares i tutors. Segons informen des d’Acer, els estudiants de qualsevol edat es desenvolupen millor a l’escola quan compten amb el suport de les famílies i presenten un front unit amb els seus mestres.

Per a les famílies, l’educació a distància suposa també un repte. Per als adults, aquesta nova forma d’aprenentatge en línia és molt diferent a la que ells van rebre de joves. Per això, haurien de preparar-se per fer front a aquesta situació i ajudar de forma efectiva als seus fills.

El programa Acer for Education ofereix una petita guia amb consells bàsics perquè els pares i mares puguin donar suport als joves en l’aprenentatge combinat. Aquestes són les claus principals.

 

Rebre informació

Una de les principals preocupacions dels progenitors és no saber com funciona el programari educatiu que fa servir el seu fill i com gestionar la privacitat i garantir la seguretat. Per això és important que els proveïdors de recursos educatius online els facilitin recursos. Els professors també haurien de disposar d’aquests recursos per facilitar-los als pares i poder resoldre els seus dubtes.

 

Parlar amb els fills

Els dubtes i reptes que suposa l’educació en línia també poden ser una gran oportunitat perquè pares i fills seguin junts a taula i parlin sobre aquest tema. És una manera d’alimentar la relació, mostrar l’interès dels adults per les activitats i preocupacions dels joves i, també, aprendre d’ells. El truc és plantejar preguntes rellevants i reflexives sobre l’aprenentatge combinat, amb les que els joves puguin reflexionar i aprendre.

 

Establir límits

En aquesta situació, també és important establir uns límits i regles sobre l’ús de la tecnologia. En aquest cas, els progenitors o tutors han de ser una autoritat i guia que controli i orienti sobre el temps que els joves dediquen a l’aprenentatge en línia i fora de línia. Els adults poden ajudar-los a definir uns horaris, animar-los a fer descansos i complementar l’aprenentatge amb altres mètodes més tradicionals, com la consulta de llibres de text.

Informació elaborada en col·laboració amb ACER

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -