Mèdia / Junior Report RED / RED

El projecte Revista Escolar Digital reconeix els millors articles del curs 2024-2025

Més de 8.000 redactors i redactores han publicat uns 5.000 articles a les seves respectives revistes escolars

Redactors junior de Larramendi Ikastola (Mungia)
Redactors junior de Larramendi Ikastola (Mungia)

Els redactors i redactores del projecte Junior Report RED (Revista Escolar Digital) han demostrat que entendre el món, explicar-lo amb rigor i fer sentir la seva pròpia veu, és possible. Al llarg del curs 2024-2025, un total de 8.000 alumnes de primària, secundària i batxillerat dels 100 centres educatius participants han gestionat la seva pròpia revista escolar, i han narrat totes les històries que succeeixen al seu voltant. 

Han viscut el periodisme des de dins: han fet notícies, entrevistes, reportatges, articles d’opinió,  crítiques, fotoreportatges, vídeos i pòdcasts i han explicat la informació amb compromís, responsabilitat i des d’una mirada crítica.

Per reconèixer aquest esforç, l’equip de Junior Report ha destacat els millors articles del curs, separats en vuit categories. Aquests reconeixements donen valor a la feina feta i recorden que la veu dels joves, és important.

Categoria Notícia

L’alumnat s’ha posat a la pell d’un periodista real per identificar temes rellevants, buscar fonts fiables i explicar amb claredat què ha passat al seu entorn, creant notícies per informar i ajudar a entendre el món.

En la categoria de Notícia, els articles destacats, són: 

Categoria Entrevista

Els redactors i redactores han demostrat que saber escoltar, també és una forma de comunicar. En aquesta categoria, han fet preguntes amb sentit i han compartit històries que mereixien ser explicades. 

En la categoria d’Entrevista, els articles destacats, són: 

Categoria Opinió – Crítica

Per escriure un article d’opinió cal tenir valor, arguments i estil. L’alumnat ha sabut analitzar temes a fons i expressar el seu punt de vista amb coherència. Els seus textos no només fan pensar, sinó que conviden al debat i a la reflexió col·lectiva.

En la categoria d’Opinió – Crítica, els articles destacats, són: 

Categoria Reportatge

Fer un reportatge és connectar fets, emocions i realitats. Amb rigor i sensibilitat, els joves han sabut explicar històries amb profunditat i donar veu a persones i situacions sovint invisibilitzades.

En la categoria de Reportatge, els articles destacats, són: 

  • Radiografia del nostre barri: El Besòs, per Ibrahim Cisse Diakhaby, Khadi Satou Fall, Iman Fatima Shahadi, Asun Fernandez, Goyo Gomez Jimenez, Nayab Imran, Diarriatou Kante, Fahad Mahmood, Zanoor Mehdi Dhuman, Maikel Mitjans, Hassan Mouhamed, Ayan Muhammad, Muhammad Sameer Muhammad Ashfaq, Aya Nouinou, Ainara Ordoñez Santiago, Abubakar Safeer i Rania Salim de l’Escola Concepción Arenal de Barcelona. 

Categoria Fotoreportatge

Una imatge val més que mil paraules, i en aquesta categoria, els redactors i redactores han capturat moments i racons amb una mirada artística i crítica, transformant el quotidià en relats visuals que conviden a mirar amb nous ulls.

En la categoria de Fotoreportatge, els articles destacats, són: 

Categoria Espai Creatiu

En les revistes escolars també hi té cabuda la creativitat. L’alumnat ha donat vida a les seves idees més originals en aquest espai únic. 

Amb el reconeixement especial de l’escola de disseny i arts visuals, LCI Barcelona, els articles destacats de l’Espai Creatiu, són: 

Categoria Pòdcast

Un pòdcast és molt més que una gravació de la veu, és pensar, investigar i comunicar. Els alumnes han alçat la veu per parlar de salut mental, esport, desigualtats, actualitat i molt més. Han fet sentir les seves idees amb passió i consciència.

Amb el reconeixement especial d’Acer For Education, els pòdcasts destacats, són: 

Categoria Vídeo

L’alumnat ha sortit al carrer amb una càmera i moltes ganes d’explicar què passa al seu voltant. Amb creativitat, guió i edició, els vídeos seleccionats ens mostren com els alumnes han après a comunicar amb imatge i so. Han creat peces audiovisuals que informen i, alhora, emocionen. 

Amb el reconeixement especial d’Acer For Education, els vídeos destacats, són: 

El projecte Junior Report RED

Al llarg del curs 2024-2025, l’alumnat de primària, secundària i batxillerat de 100 centres educatius ha gestionat i dirigit les seves revistes escolars amb el suport i acompanyament de periodistes professionals. 

Durant aquests mesos, els redactors i redactores han seguit una programació didàctica centrada en la creació d’entrevistes, notícies, articles d’opinió, cròniques, reportatges i fotoreportatges, tot fomentant una mirada crítica i el rigor periodístic.

El projecte Revista Escolar Digital, impulsat pel diari d’actualitat Junior Report, promou l’alfabetització mediàtica i permet a l’alumnat desenvolupar el pensament crític i treballar les competències clau a través d’experiències vivencials.

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics i Google Tag Manager per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.