A l’inici de curs, tot el professorat que coordina la revista rep la programació provisional de situacions d’aprenentatge que té el curs per poder planificar-se la matèria. S’hi detallen totes les SA amb les corresponents competències clau, els objectius d’aprenentatge, el gènere, el format, la durada, el nivell competencial i un petit resum del contingut.
El mapa de les situacions d’aprenentatge permet distingir-les i classificar-les segons: gènere periodístic, format periodístic, durada, nivell competencial, i temàtica. Segons com s’implementi la revista al centre, es poden programar les sessions de maneres molt diverses. Posem dos exemples:
- Si és una optativa trimestral… cada trimestre podem treballar tots els formats i tots els gèneres. D’aquesta manera, tots els alumnes (indiferentment del trimestre) hauran tocat totes les tipologies textuals i formats, sense repetir SA.
- Si és una assignatura d’àmbit lingüístic anual… podem fer diverses SA seguides que treballin un gènere periodístic concret per integrar-lo en profunditat. El mateix amb el format.
El programa didàctic de Junior Report RED és autònom i flexible, pensat per adaptar-se a les necessitats de cada grup-aula indistintament.