Alguns pacients poden passar els últims dies de la seva recuperació en aquests espais medicalitzats
Per Laura Andrés Tallardà
Moltes persones somien allotjar-se als hotels més luxosos amb piscines infinites o vistes a paisatges amb encant. Però aquests dies, molts hotels han hagut de tancar momentàniament per la crisi del coronavirus (COVID-19) i alguns d’ells s’han convertit en hospitals medicalitzats en els quals s’atén els pacients.
Aquests hotels s’han adaptat per a convertir-se en espais medicalitzats en els quals albergar a malalts que evolucionen de manera favorable després del seu ingrés hospitalari. D’aquesta manera, s’ha contribuït a descongestionar el col·lapse sanitari.
Menys d’una setmana per adaptar l’hotel
El procés de creació dels hotels medicalitzats en la majoria dels casos ha estat molt ràpid. Enrique Aranda, director de l’Hotel Melià Barcelona Sarrià, i Alumni del Grau en Gestió Hotelera i Turística d’EUHT stPOL, explica que en el seu cas li van dir un dimecres, el dijous es va realitzar una reunió amb directius de l’hospital de la Vall d’Hebron, bombers i les persones encarregades de reestructurar l’hospital.
El diumenge ja van arribar els primers pacients. “Quan va arribar la primera ambulància vaig sortir i vaig intentar explicar què passaria. Em va sortir la ‘vena hotelera’ d’intentar que els pacients se sentissin bé”, explica Aranda.
El Melià Sarrià és un dels hotels que s’ha posat íntegrament al servei de l’Hospital Vall d’Hebron amb més de 300 habitacions medicalitzades. El director va explicar quins canvis havien realitzat perquè l’hotel estigués ben preparat i equipat per a la situació.
Un mosaic de colors i il·lusió
Els detalls són cuidats al màxim per intentar que els pacients se sentin com a casa. Els fills de personal de l’hotel van pintar els seus dibuixos amb l’arc de Sant Martí i el lema “Tot anirà bé”.
Aquests dibuixos van ser col·locats a l’ascensor per on passen els pacients abans de pujar a les seves habitacions. Van crear així un mosaic de colors i d’il·lusió pel futur i van dibuixar més d’un somriure.
Esta mañana, los hijos del equipo de @MeliaBcnSarria y @MeliaBcnSky nos han traído dibujos con el Arco Iris y el lema #todoiranien para poder decorar el ascensor por donde pasan todos nuestros pacientes antes de subir a sus habitaciones. GRACIAS!!!! #entretodospodemos #COVIDー19 pic.twitter.com/TgEVVBlph5
— Enrique Aranda (@Enrique_Aranda_) April 4, 2020
“Em vaig adonar que les persones de sobte et somreien. I vaig pensar: ‘hem canviat alguna cosa’ perquè ja no entren igual”, apunta Aranda.
Molts voluntaris han ajudat o enviat reserves. S’han rebut diferents donacions de menjar, ampolles d’aigua, material sanitari o fins i tot ous de pasqua o la carta d’un nen per als pacients.
En el bus que trasllada els pacients que passaran la quarantena a l’hotel hi ha un missatge carregat d’esperança: “Ànims, només et queda una parada per a arribar a casa”.
Informació elaborada en col·laboració amb EUHT stPOL