22 desembre 2024
spot_img
22 desembre 2024

‘Influencers’: els nous autors de moda

Les xarxes socials han catapultat a la fama els nous gurús de la moda, i les editorials n’estan prenent nota

Per Diego Moya

Les xarxes socials s’han convertit en el millor canal perquè les marques donin a conèixer els seus productes entre els més joves.

Però, com poden arribar fins al públic juvenil? Doncs a través dels influencers, persones amb milers de seguidors que comparteixen consells de moda i experiències personals.

Els influencers s’han convertit en referents per als joves. A través de vídeos i continguts a les xarxes socials, parlen de la seva vida, de les seves experiències i aconsellen dls seus joves seguidors sobre temes relacionats amb l’estil.

La seva fama és tan gran que fins i tot traspassen pantalles. Davant d’aquest fenomen, les editorials han volgut comptar amb aquestes icones per arribar a un públic més jove.

De fet, siguin experts en moda o en altres àmbits, els llibres escrits per personalitats mediàtiques en xarxes socials fa anys que es colen entre les llistes dels més venuts.

https://www.instagram.com/p/Bsq27nDAew0/

D’aquesta manera, els llibres d’influencers es converteixen en objectes de marxandatge, perfectes perquè els seus fans els puguin col·leccionar, però també obren una finestra al món de la literatura.

 

Del món digital al paper

L’interès dels joves pel món de la moda està creixent molt els últims anys.

“Com em vesteixo per a aquest esdeveniment? Què combina millor? Quina és l’última tendència?” són algunes de les preguntes que els passen pel cap i els influencers resolen els seus dubtes.

Aida Domènech, més coneguda com Dulceida, és una de les influencers de moda més famoses d’Espanya. El seu canal de YouTube té més de dos milions de seguidors i el seu compte d’Instagram s’acosta als tres milions.

En 2016 va publicar Dulceida. Guia d’estil, un llibre dedicat als joves que dóna consells de moda en funció de l’ocasió. Segons ha comentat l’autora en diverses ocasions, la clau del seu èxit és la naturalitat, perquè darrere la pantalla està “la mateixa noia que es veu a les xarxes”.

També Catalina González Vilar, estrella del món de la literatura infantil i juvenil, ha publicat un llibre perquè els joves descobreixin el món de la moda titulat Dentro de tu armario.

En aquest llibre, l’autora repassa la història de la moda i busca explicar allò que envolta a la roba, com el món de l’art i el disseny. A més, també parla de les implicacions mediambientals de la indústria.

https://www.instagram.com/p/BnmEQ5iAruy/

El tema de la setmana compta amb la col·laboració de la Universitat Catòlica de Múrcia (UCAM)

Junior Report ofereix aquest recurs gratuït durant l’època de confinament. Descarrega el pla de teletreball.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -
-Contingut patrocinat -