L’institut públic de la Comunidad de Madrid entra a formar part del projecte Revista Escolar Digital (RED)
L’institut públic IES Miguel Catalán de Coslada (Madrid) ha estat el centre seleccionat per formar part del projecte Revista Escolar Digital (RED) dins el marc de la Beca ACER-RED 2019-2020. Aquesta beca permetrà al centre crear el seu propi diari digital gratis durant un any.
La proposta de l’IES Miguel Catalán ha estat escollida entre més de 15 candidatures de centres escolars i instituts de diferents punts d’Espanya, entre els quals Catalunya, Illes Canàries, Comunitat Valenciana i el País Basc. També es va rebre una proposta d’un centre escolar de província de Corrientes, a Argentina.
El pla de treball de l’IES Miguel Catalán inclou, entre d’altres aspectes, fomentar la interacció de l’alumnat de diferents edats i àrees de treball, potenciar l’ús de les noves tecnologies, així com implicar tota la comunitat educativa i les institucions culturals de proximitat.
L’objectiu final és convertir el diari escolar en un mitjà de comunicació més de la comunitat.
“Vivim en la societat de la informació i accedir-hi amb una actitud reflexiva i una capacitat d’anàlisi i interpretació és fonamental per construir ciutadans responsables, compromesos amb l’entorn i, sobre tot, crítics amb les actuacions socials injustes”, afirmen des del centre.
APS Mayores más que años. Alumnos de 1° Bach han recibido formación por parte de la asociación Grandes Amigos sobre la realidad que viven nuestros mayores y han diseñado juegos adaptados para realizar en el rato de ocio.Residencia de mayores San Fernando de Henares @Ayto_Coslada pic.twitter.com/YMtrN6suFv
— IES Miguel Catalán (@iesmccoslada) June 22, 2019
Alumnes amb esperit crític
El project Revista Escolar Digital (RED) és una xarxa de diaris escolars redactats i gestionats per alumnes de secundària amb la col·laboració d’un periodista professional vinculat a la redacció de Junior Report, diari impulsor del projecte.
Cada setmana, els alumnes publiquen notícies, reportatges d’actualitat, entrevistes i articles d’opinió protagonitzats per membres de la comunitat educativa i local.
A més, els reporters junior tenen l’oportunitat de treballar com a crítics de cultura i assistir a estrenes de teatre, concerts i altres esdeveniments culturals amb una acreditació de premsa.
Esta semana, @JuniorReport_ comparte artículos destacados de los #estudiantes del proyecto #RED. Los alumnos de @escolagem vieron el #musical 🎼 'El despertar de la primavera' y nos cuentan cómo lo vivieron con un #vídeo 📽️.
👉 https://t.co/2lz7aQ7OeN pic.twitter.com/3Nic8Y9VAP
— Junior Report (@JuniorReport_) June 16, 2019
Entre altres objectius, el projecte RED es planteja com una eina educativa per alimentar l’esperit crític dels estudiants i lluitar contra la desinformació i les fake news.
“La revista serà un mitjà de transformació de la realitat apoderant així als joves i desenvolupant la seva capacitat creativa, crítica i compromesa amb la societat”, afegeixen des del centre.
Junior Report promou el pensament crític dels estudiants. Fes-te soci i dona suport al projecte!