Mèdia / ODS / Notícia blog

Llum, càmera i… educació!

Els assistents als tallers pedagògics del congrés ITworldEdu utilitzen aplicacions per gravar en 'stop motion'. (Junior Report)

La creació audiovisual és una eina per motivar els alumnes i perquè aprenguin jugant

“Quan vaig preguntar als meus alumnes què volien ser de grans, la majoria va respondre el mateix: youtubers”. Elena Vercher, professora de l’escola Cal·lípolis de Tarragona, va veure clar com motivar-los en les seves classes de plàstica: podia ensenyar-los a crear vídeos.

Vercher inicia les classes animant els alumnes a moure’s per l’aula amb música i a parlar amb els companys perquè es relaxin. Llavors comença l’aventura: la professora divideix l’aula en grups i planteja diferents reptes per aconseguir que els estudiants treballin en equip per superar-los.

El mètode es diu ‘breakout’ i el defineix com un joc en què cal resoldre endevinalles per avançar.

A les seves classes, els estudiants juguen amb la realitat augmentada (amb l’aplicació Quiver), roden en stop motion amb joguines i mitjançant l’app Stop Motion Studio i fins i tot utilitzen un croma o pantalla d’efectes especials (Chromavid), entre altres activitats.

Així aconsegueix introduir els seus alumnes en diverses “habilitats del segle XXI” com la creativitat, la comunicació, la col·laboració i el pensament creatiu. Segons Vercher, l’ús de noves tecnologies s’ha notat a l’aula: “Els alumnes estan molt motivats amb els vídeos i els agrada escollir els temes”.

Les tauletes són essencials als tallers audiovisuals de l’escola Cal·lípolis. (Junior Report)

Un canal de televisió escolar

Els estudiants són natius digitals i el seu és el llenguatge audiovisual. Això ho saben els professors de l’escola Thau de Barcelona, que han posat en marxa un canal de televisió escolar com a eina pedagògica.

Els professors responsables del projecte es van adonar que la producció audiovisual podia convertir-se en una oportunitat per treballar l’expressió oral i escrita, les competències digitals, la creació artística i el treball en equip.

Thau TV es va convertir llavors en un projecte d’escola que integra tots els actors del centre: els professors organitzen, els pares que treballen en el sector audiovisual comparteixen coneixements amb els alumnes i els estudiants fan la feina.

Ells graven, editen, presenten, fan de locutors, organitzen, componen les sintonies i produeixen. Són ells els que decideixen quins programes volen fer i quins temes han de tractar. “Sóc molt tímid, però amb aquest projecte he après a parlar en públic”, destaca un dels alumnes.

Per muntar el seu canal han necessitat tauletes, amb les quals graven i editen, i un croma verd per substituir el fons si cal. També tenen micròfons, focus i altres dispositius per millorar la qualitat dels vídeos.

https://twitter.com/ITworldEdu/status/1129046755566333952?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1129046755566333952&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.lavanguardia.com%2Fvida%2Fjunior-report%2F20190520%2F462291422031%2Feducacion-talleres-audiovisuales-innovacion.html

L’escola Gem de Mataró també ha explorat les possibilitats de l’audiovisual per motivar els alumnes. Les professores del centre Andrea García i Irene Agea fan servir l’aplicació Genial.ly per construir projectes interdisciplinaris.

“Creem paisatges d’aprenentatge, un mapa visual que enllaça a diferents activitats i continguts amb els quals treballem diverses matèries de manera transversal”, comenten.

https://twitter.com/ITworldEdu/status/1129051929731117058?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1129051929731117058&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.lavanguardia.com%2Fvida%2Fjunior-report%2F20190520%2F462291422031%2Feducacion-talleres-audiovisuales-innovacion.html

Aquestes escoles van compartir els seus mètodes educatius amb altres docents durant el congrés ItworldEdu, celebrat a Barcelona el 16 i 17 de maig. En aquesta cita s’ha parlat d’innovació educativa i del futur de la pedagogia.

Informa’t de tot a Junior Report | Castellano Català English

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.

Galetes addicionals

Aquest web utilitza les següents galetes addicionals:

(Indica aquí les galetes que esteu utilitzant a la web.)