22 desembre 2024
spot_img
22 desembre 2024

#MeToo: un ‘hashtag’ contra la violència sexual  

El moviment feminista #MeToo es va fer viral a Twitter i ha mobilitzat les xarxes amb iniciatives globals contra el sexisme

Per Aina Bosma

En els últims mesos, moltes dones han alçat la veu contra l’assetjament i l’abús sexual al món del cinema i la televisió. No obstant això, el #MeToo va començar molt abans que aquestes denúncies es fessin públiques.

L’activista i treballadora social Tarana Burke va fundar el moviment Me Too al 2006 per ajudar a víctimes de violència sexual, principalment dones joves pobres.

Aquestes dues paraules, que es tradueixen com “jo també”, van servir per activar una campanya la qual nenes i dones poguessin compartir les seves experiències.

https://www.instagram.com/p/BcXwcrTFTNq/?utm_source=ig_embed

Twitter contra Harvey Weinstein

Més de deu anys després, a l’octubre de 2017, el diari The New York Times va publicar una informació amb acusacions de violència sexual contra Harvey Weinstein, un famós productor de Hollywood, que suposadament havia abusat de dones durant tres dècades.

Arran d’aquesta notícia, l’actriu Alyssa Milano va fer una crida a Twitter perquè totes aquelles dones que havien patit una experiència similar s’atrevissin a compartir-la a través de les xarxes.

Així va ser com el #metoo es va viralitzar. Milers de dones es van sumar a la iniciativa per denunciar que elles també havien estat víctimes d’assetjament sexual.

No obstant això, no totes les dones van recolzar la iniciativa. L’actriu Catherine Deneuve i altres actrius, escriptores i intel·lectuals franceses van signar una carta al diari Le Monde defensant la “llibertat d’importunar” dels homes.

Explicaven que el moviment feminista #MeToo, en comptes d’empoderar a les dones, reprimia la seva llibertat.

Aquest manifest va provocar una gran polèmica. Moltes dones van acusar a les signants d’ignorar la realitat de la violència sexual i de fer un flac favor al feminisme.

La reacció dels homes: #HowWilliChange

Mentre les dones compartien les seves històries a les xarxes, molts homes també van voler mostrar la seva opinió sobre aquest tema. L’escriptor australià Benjamin Law va demanar un canvi d’actitud per part dels homes amb un hashtag molt explícit: #howwillichange.

El nom de la campanya podria traduir-se per “com canviaré” o, dit d’una altra manera, què poden fer els homes per canviar la situació. Aquesta iniciativa insta als homes a actuar davant situacions masclistes per impedir-les, i està tenint un èxit notable.

L’1 de gener de 2018 més de 300 dones del món de Hollywood van llançar Time’s Up [Ha arribat l’hora] una campanya per crear un fons de defensa legal per a víctimes de violència sexual.

Així, dones de qualsevol professió o classe social tindran recursos per denunciar conductes sexuals inadequades que hagin patit. La fundació també vol impulsar una llei que penalitzi les empreses que permeten casos d’abús sexual.

Informació elaborada en col·laboració amb la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna

Informa’t de tot a Junior Report Castellà | Català | English

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -
-Contingut patrocinat -