Els nous programes informàtics i pantalles digitals revolucionen la forma de dibuixar dels il·lustradors
Per Judith Vives
L’animació tradicional està de moda. Cada vegada hi ha més pel·lícules, videoclips o sèries animades dibuixades seguint el mètode de tota la vida: frame by frame o animació fotograma a fotograma.
Es tracta de crear la il·lusió de moviment amb una sèrie de dibuixos en què només es modifiquen petits detalls i que es projecten seguits. Tots junts, units, aconsegueixen crear l’efecte del dibuix animat.
Així és com s’han fet totes les pel·lícules d’animació des dels orígens del cinema. I avui, aquesta tècnica segueix en voga.
La #animación tradicional en #2D vuelve a ponerse de moda en el cine 🎞, la publicidad e incluso los videojuegos 🎮. Te contamos las claves de este proceso creativo de la mano de @Escolajoso 👉 https://t.co/dqP3Xq5BWS
Por @judithvives pic.twitter.com/aeDdC2nbA4
— Junior Report (@JuniorReport_) June 15, 2018
Tradició i innovació
Sens dubte, una de les raons que explica l’auge de l’animació tradicional és l’avenç i la innovació que proporcionen les noves tecnologies.
Gràcies als nous programaris i pantalles sobre les quals es pot dibuixar directament, els animadors poden recuperar tècniques tradicionals d’animació i adaptar el dibuix al món digital.
Aquests programes i pantalles permeten imitar el traç del llapis. El resultat és idèntic al d’un dibuix tradicional, però t’estalvies la feina d’escanejar tots els dibuixos un per un per crear l’efecte de l’animació.
Imatges a tota velocitat
La nostra retina i el nostre cervell interpreten com a moviment una successió d’imatges (fotos o dibuixos) fixos projectats a gran velocitat.
Al cinema les imatges es projecten a 24 fotogrames per segon. En l’animació tradicional, s’utilitzen 12 dibuixos que es fotografien dues vegades cada un. En l’anime japonès, s’utilitzen 8 dibuixos que es fotografien tres vegades.
En tots els casos, els espectadors podem captar el moviment continu i sense salts. Aquesta és la màgia de l’animació tradicional.
Les tecnologies faciliten la convivència de l’animació en dues dimensions (2D) de tota la vida amb l’animació 3D, que es basa en el volum. Però en tots dos casos resulta molt útil tenir coneixements de dibuix i il·lustració.
A l’Escola Joso ofereixen la formació necessària per aprendre animació 2D i 3D utilitzant les noves tecnologies. Descobreix els seus cursos d’animació!
Informa’t de tot a Junior Report | Castellà | Català | English