Junior Report a l’Aula
Materials didàctics per treballar els temes d’actualitat de Junior Report a l’aula
Càpsules informatives
Els temes de Junior Report es desglossen en una sèrie de càpsules informatives o notícies, que presenten cada tema des de diferents punts de vista i permeten entendre les claus informatives.
Diapos d'Actualitat
Presentació en format de diapositives, on s’expliquen breument els elements informatius més importants de cada tema: protagonistes, conceptes clau, context, causes i conseqüències. El contingut pot projectar-se a l’aula o bé imprimir-se.
Fitxes d'Activitats
Activitats que permeten treballar el tema d’actualitat en diferents formats: des de la comprensió lectora fins a exercicis més pràctics per analitzar en grup. Cada Fitxa d’Activitats inclou un resum inicial dels articles i els corresponents enllaços a Junior Report.
Recursos d’educació mediàtica
Materials didàctics per treballar els gèneres periodístics, l’educació mediàtica
i les fake news a l’aula
Gèneres periodístics
Material projectable per explicar què són els gèneres periodístics, en què es diferencien i quines són les seves característiques bàsiques. Inclou exemples de diferents mitjans.
'Fake news' i desinformació
Material projectable per explicar què són les fake news, quins tipus hi ha i per a què serveixen. Inclou consells perquè els alumnes aprenguin a detectar les notícies falses a la xarxa.
Educació mediàtica
Material projectable per introduir l’educació mediàtica a l’aula i fer reflexionar els estudiants sobre els nous mitjans, els seus hàbits de consum d’informació i el paper d’internet i les xarxes socials.
Projectes d’educació mediàtica
Activitats i tallers per introduir el periodisme a l’aula
Un equip de periodistes de Junior Report condueix un taller pràctic destinat a estudiants de 5è i 6è que fomenta l’esperit crític i ensenya a identificar les fake news a partir del treball en equip.
Un equip de periodistes de Junior Report condueix un taller dinàmic i participatiu durant el qual els estudiants debaten sobre el paper dels mitjans, es converteixen en redactors i editen el diari de l’escola.
Xarxa de diaris produïts i redactats per estudiants de secundària. Els alumnes es converteixen en periodistes i gestionen el diari escolar del seu centre, per parlar sobre els temes que realment els interessen.