20 abril 2024
spot_img
20 abril 2024

El repte d’expressar-se en anglès a l’escenari

El Col·legi SEK Catalunya guanya el concurs de teatre en anglès que promou Trinity College London

Per Judith Vives

Aprendre anglès no ha de ser avorrit. De fet, pot convertir-se en una activitat molt creativa i participativa. Per exemple, a través del teatre. Això és precisament el que promou Trinity College London des de fa vuit anys amb el seu concurs de teatre en anglès.

Es tracta d’un certamen dirigit a alumnes d’instituts i escoles catalanes, i el repte principal és representar una obra de Shakespeare en anglès, muntada i adaptada pels estudiants. Com és lògic, en el veredicte s’avalua el nivell d’anglès, però també la interpretació i la creativitat.

En l’edició d’enguany del concurs de teatre en anglès ha resultat guanyador el grup del col·legi SEK Catalunya de La Garriga. Aquesta escola, que ha participat en totes les edicions del concurs i ha arribat a guanyar en altres ocasions, ha triomfat amb la seva versió actualitzada de l’obra Much Ado About Nothing (Molt soroll per no res), l’obra triada per a aquest any.

Una alumna durant l’obra ‘Much Ado about Nothing’ (Trinity College London)

A cada edició del concurs es proposa el text d’una obra teatral de Shakespeare, la mateixa per a tots els participants. Els grups escolars han de presentar un primer vídeo d’uns 10 o 15 minuts en el qual s’explica com serà la seva adaptació de l’obra i es mostren algunes escenes representades.

Amb aquest vídeo, el jurat del concurs tria als finalistes, que llavors han de representar tota l’obra completa davant del públic. Això és el que van fer els alumnes de SEK Catalunya a la final celebrada el passat 9 de maig a l’Auditori de Sant Martí, a Barcelona, ​​i van aconseguir impressionar a tothom amb el seu enfocament diferent i personal.

La professora de teatre d’aquest col·legi, Laura Baker, explica que la seva versió de Much Ado About Nothing tracta d’actualitzar la història d’embolics amorosos de l’obra traslladant-la a l’actualitat. “En l’obra apareixen molts personatges que s’amaguen amb màscares i nosaltres ho hem adaptat introduint el tema de l’ús dels mòbils, molta gent s’amaga darrere d’ells i no s’adona del que passa al seu voltant”, explica la Laura.

Segons Baker, els estudiants creuen que “és molt interessant el repte de preparar una versió diferent i amb espurna de la història”. Entre les virtuts de realitzar aquesta activitat, la professora de teatre comenta el fet que els nois i noies destaquen que “guanyen fluïdesa amb l’anglès i milloren la seva expressió, perquè han de pensar com es diuen les coses”. A més, també valoren el “treball en equip, perquè cada estudiant té el seu lloc i veu que aporta alguna cosa, i això els fa créixer un munt i guanyar autoestima”.

Els alumnes i professors que han participat en l’obra han guanyat entrades per a Port Aventura, un taller de teatre en anglès (en el qual els alumnes podran escriure amb l’ajuda d’un dramaturg un musical en directe que representaran actors en aquell mateix moment), exàmens d’anglès de Trinity College London i molts premis més.

El segon centre classificat de l’edició del concurs d’aquest any va ser l’escola Cor de Maria de Mataró. El tercer va ser l’Institut Joanot Martorell d’Esplugues.

 

Informa’t de tot a Junior Report Castellano | Catalán Inglés

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -