Somnis en una carta als Reis
Carta de la Paula Ricart
Estimats Reis Mags,
El meu desig és fer desaparèixer la fam mundial, ja que milions de persones moren a l’any per fam i desnutrició, també vull que arribi la pau, i que tots els països que estan en guerra tornin a la normalitat, així com els països que tenen cap mena de conflicte mútuament.
A continuació, m’agradaria demanar que deixin d’haver-hi màfies, ja que n’hi ha sobretot a països pobres, on la gent és més vulnerable i les màfies poden controlar-ho tot (o quasi tot).
En conceptes més globals, i que ara mateix afecten bastant la nostra qualitat de vida, m’agradaria que la gent fos més conscient respecte al canvi climàtic i la contaminació, reduint el sobre consum i aprofitant més les coses que, encara que siguin velles, poden ser d’una gran utilitat. A part del sobre consum, també és important parlar sobre l’explotació, l’explotació de tota mena, com la laboral, que és un abús cap al treballador, sense parlar de quanta gent és explotada només perquè són vulnerables. Finalment, continuant amb el tema de l’explotació, també és important que es tingui en compte l’explotació forestal, la qual destrueix hàbitats naturals i, de la mateixa manera, l’ecosistema dels animals.
Carta d’en Jeronimo Arroyave
Estimats Reis Mags,
Em dic Jeronimo i aquest any he pensat molt abans d’escriure aquesta carta. No us vull demanar regals materials, sinó coses que crec que són més importants.
M’agradaria viure en un món on hi hagi més pau i menys odi. Veiem moltes guerres i conflictes, i penso que ningú hauria de patir per culpa d’això ni haver de marxar de casa seva. Si les persones aprenguéssim a respectar-nos més i a escoltar opinions diferents, tot seria una mica millor.
També em preocupa molt el planeta. La Terra és l’únic lloc que tenim i sovint no la cuidem com caldria. Us demano que ajudeu a fer que la gent sigui més responsable, que contamini menys i que pensi més en el futur, no només en el present.
Un altre desig és que tots els nens i nenes tinguin les mateixes oportunitats. Que puguin anar a l’escola, tenir menjar i sentir-se segurs i estimats. Crec que això hauria de ser normal per a tothom, però per desgràcia no sempre és així.
Sé que demano coses difícils, però també crec que si tots hi col·laborem una mica, podem canviar les coses. Gràcies per llegir la meva carta i per portar il·lusió cada any.
Carta d’en Xavi Pérez i Edgar Arcos
Som Xavi i Edgar i aquest any no us escrivim per demanar joguines ni regals materials. El que més desitgem és un món millor per a tothom. Ens agradaria que hi hagués més pau i que s’acabessin les guerres, perquè ningú hauria de patir ni perdre casa seva. També us demanem més respecte entre les persones, independentment d’on vinguin, de com siguin o del que pensin. Crec que si ens escoltéssim
més, hi hauria menys conflictes. Un altre desig important és cuidar millor el medi ambient. El planeta és casa nostra i l’estem fent malbé. Us demanem ajuda perquè la gent sigui més conscient, recicli més i contamini menys, així el futur serà millor per a les pròximes generacions i nosaltres quan siguem vells.
També ens agradaria que tots els nens i nenes del món poguessin anar a l’escola, tinguessin menjar cada dia i se sentissin estimats. Ningú hauria de passar fam ni sentir-se sol.
Sabem que no és fàcil complir tots aquests desitjos, però si cadascú posa una mica de la seva part, sabem segur que ho podem aconseguir. Gràcies per escoltar-nos i per portar esperança cada any.
Carta d’en Rachid Essaghir i Adrián Quesada
Benvolguts Reis Mags,
Durant aquest any hem actuat molt correctament, però som conscients que encara hi ha marge per a progressar: comunicar-nos millor i evitar utilitzar paraulotes. Aquest any us volem sol·licitar tres coses fonamentals: que s’estableix la pau a nivell global, que tothom gaudeixi de bona salut i, principalment, que desaparegui la fam al planeta. Desitgem que tots els infants puguin disposar d’aliment, presents i joguines, i que cap persona mai no pateixi fam.
Ens comprometem a continuar treballant per ser individus exemplars, col·laborar amb la gent i repartir allò que posseïm. Gràcies per escoltar-nos.
Amb molta il·lusió,
Rachid Essaghir i Adrián Quesada