Mèdia / Tecnologia / Notícia patrocinada

Tecnologia amb consciència educativa: Junior Report i Habilis ofereixen articles i activitats per repensar l’educació digital

Una nova Unitat Didàctica permet treballar sobre el món digital amb mirada crítica i amb eines per entendre com la tecnologia influeix en l’aprenentatge, la comunicació i la construcció de la identitat en línia

Ara és possible aprendre tecnologia jugant (Unsplash)

La tecnologia educativa és avui un element central en la vida de l’alumnat. Ens facilita l’accés a un gran volum d’informació, però també condiciona com pensem, creem i ens relacionem.

Però no sempre som conscients de la magnitud d’aquest impacte. Moltes vegades s’assumeix que dominar eines digitals és suficient, sense tenir en compte els valors, els riscos i les oportunitats que hi ha al darrere.

Per això és important pensar la tecnologia amb profunditat, aprendre a qüestionar els seus usos i entendre com pot millorar, però també limitar, l’experiència educativa.

Per treballar aquestes qüestions, Junior Report i Habilis, el servei de continguts educatius d’Abacus, han elaborat conjuntament una Unitat Didàctica per fer un recorregut per diferents àmbits de la tecnologia educativa i el pensament digital. L’objectiu és fomentar una mirada crítica, creativa i responsable sobre el món digital i les seves implicacions.

Amb aquesta UD, l’alumnat podrà veure com la tecnologia transforma les formes d’aprendre, crear i relacionar-se.

Una mirada completa al món digital

La nova Unitat Didàctica Tecnologia amb consciència educativa, desenvolupada amb Habilis, ofereix recursos per treballar el pensament computacional, la robòtica, la intel·ligència artificial, els espais maker i la identitat digital. Està disponible gratuïtament en català i pensada per ser utilitzada a l’aula amb un enfocament pràctic, entenedor i orientat al canvi.

Els continguts inclouen cinc articles temàtics:
• Pensament computacional sense pantalles: comprendre algoritmes i lògica mitjançant activitats desendollades.
• Robòtica educativa: treballar la programació, el treball en equip i la resolució de problemes a través del joc.
• Robòtica i intel·ligència artificial: noves metodologies STEAM per fer les classes més pràctiques i significatives.
• Aula maker: crear, experimentar i aprendre fent mitjançant projectes reals.
• Identitat digital: reflexionar sobre la petjada que deixem a la xarxa i les implicacions socials d’estar connectats.

Educació per entendre i crear tecnologia

Junior Report posa l’èmfasi en una educació digital que vagi més enllà de l’ús instrumental de les eines. A través d’aquesta Unitat Didàctica, proposa donar a l’alumnat recursos per pensar la tecnologia d’una manera crítica i responsable, i alhora fomentar la creativitat, la col·laboració i el desenvolupament de competències clau per als reptes del segle XXI.

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics i Google Tag Manager per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.