La part més interactiva del Sónar+D presenta projectes trencadors
Una aplicació que pronostica què cançó voldrem escoltar en un precís instant del futur? Una cadira de realitat virtual que permet moure’s tridimensionalment mentre es contempla l’espai?
Aquestes són algunes de les propostes que han permès viatjar al futur a través dels sentits i amb bitllet d’anada i tornada. S’han desenvolupat al Sónar+D, que és el laboratori d’idees, art i tecnologia que se celebra des de fa cinc anys paral·lelament al festival de música avançada Sónar.
Veiem alguns dels experiments que s’han presentat al llarg d’aquests anys.
2017
Phosphere de Daito Manabe és una experiència inèdita i multisensorial que activa els sentits. Es basa en una instal·lació robotitzada que compta amb miralls sincronitzats, màquines de fum, feixos de llum i fins a 24 projectors de vídeo. Pot veure’s del 15 al 17 de juny al SonarPlanta.
També es presenta al Sónar+D d’aquest any la iniciativa Björk Digital, un recorregut per la vida i obra d’aquesta artista islandesa. Cinema, vídeo i interacció amb l’última tecnologia de realitat virtual creen una autèntica performance que pot visitar-se entre el 14 de juny i el 24 de setembre al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).
2016
Una cançó pot estar vinculada a un record d’una experiència viscuda. Però podria fer-se a l’inrevés connectant un moment futur i una cançó que encara es desconeix?
The Timekeeper (el guardià del temps), de Domestic Data Streamers i Spotify, es va presentar al Sónar+D de 2016. El sistema escollia una cançó que cada usuari voldria escoltar en un instant futur a partir del seu perfil i del seu comportament.
2015
Whiplash és una cadira de realitat virtual que va permetre als més atrevits moure’s tridimensionalment i fins a 360 graus al Sónar del 2015.
Els visitants van haver de cordar-se fort els cinturons per perdre’s en la immensitat de l’espai, contemplant planetes mentre els seus peus abandonaven la terra, encara que fos virtualment.
2014
Un bosc d’arbres lluminosos dins del qual els creadors punxaven electrònica fosca i projectaven composicions visuals hipnòtiques i atraients.
La instal·lació, denominada Imposition i presentada per Fabrica, jugava amb la percepció de la realitat i de l’espai dels espectadors, tenyint de llums, ombres i música la seva experiència.
2013
Al Music Hack Day un grup d’hackers va tenir 24 hores per construir diferents aplicacions de música.
La iniciativa volia fomentar de forma especial l’ús de la neurociència i que les eines que es desenvolupessin reunissin música i senyals cerebrals.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English