15 novembre 2024
spot_img
15 novembre 2024

L’educació segons Google

El gegant d’internet ha desenvolupat diferents aplicacions i serveis educatius que s’utilitzen arreu del planeta

Google és una de les empreses tecnològiques amb més èxit. Els seus serveis i aplicacions s’utilitzen avui a tot arreu: mapes per satèl·lit, traducció de textos, correu electrònic, el sistema operatiu Android per a mòbils…

En els últims anys, l’empresa ha decidit apostar per l’educació: Google for Education ha engegat diferents projectes i recursos educatius per promoure el coneixement i ajudar els professors en la difícil tasca d’ensenyar.

La plataforma G Suite for Education presenta diferents serveis i eines gratuïtes per treballar dins de l’aula: el correu electrònic Gmail, el sistema d’emmagatzematge Google Drive, un calendari per organitzar tasques, un editor de text i un altre per a presentacions…

Google Cloud Platform permet agrupar documents i bases de dades de forma organitzada per facilitar la feina de recerca i analitzar resultats, comparar estadístiques…

D’altra banda, Google ha desenvolupat els seus propis dispositius per treballar i estudiar a classe: són els Chromebooks, ordinadors portàtils molt senzills i fàcils d’utilitzar.

Un altre dels grans projectes és Google Arts & Culture, una plataforma que agrupa les obres digitalitzades de més de 1.200 museus i arxius a tot el món. Aquesta iniciativa utilitza la tecnologia per difondre la cultura.

Amb aquests dispositius i recursos d’aprenentatge, Google pretén facilitar l’accés a l’educació i afavorir l’aprenentatge a les escoles de tot el món.

 

Llums i ombres

No obstant, no tothom veu amb bons ulls l’expansió de Google en el món educatiu. Que una sola empresa tingui accés a una quantitat tan gran d’informació i a tants usuaris podria limitar la privacitat i la competència en aquest sector.

D’una banda, la informació personal dels usuaris pot estar en risc. Per utilitzar G Suite és obligatori tenir un compte de Gmail, cosa que dona accés a Google als nostres contactes, calendari, cerques a internet… Tota aquesta informació resulta molt valuosa per a les empreses de màrqueting.

D’aquesta manera, encara que els ajustos de privacitat permeten regular l’accés de Google a les nostres dades, podríem convertir-nos en un negoci, la qual cosa resulta encara pitjor tractant-se de menors a les aules.

D’altra banda, com més serveis i eines estiguin sota el control d’una mateixa companyia, menys competència hi haurà entre empreses d’aquest sector.

Si Google aconsegueix el monopoli de les tecnologies educatives, això perjudicaria professors, estudiants i escoles, que tindrien menys opcions per triar a l’hora d’ensenyar i aprendre.

Aquesta qüestió és especialment sensible en el cas de l’educació, un dels fonaments de la societat. En opinió d’algunes persones, que les assignatures i metodologies que s’ensenyen a l’aula pertanyin a una empresa privada pot posar en perill els valors i capacitats dels ciutadans del futur.

Junior Report impulsa una xarxa de Revistes Escolars Digitals gestionades per alumnes de secundària. Informa’t sobre el projecte aquí.

 

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -