El ‘coolhunting’ consisteix a observar i analitzar les noves tendències en el camp de la moda i el disseny
Per Judith Vives
Si t’encanta viatjar, observar la gent i fixar-te en noves tendències, tens vocació per dedicar-te al ‘coolhunting‘.
Es tracta d’una disciplina que consisteix a observar, detectar i analitzar tendències de futur per assessorar les empreses del món de la moda i el disseny, però també d’altres sectors com l’automoció, la tecnologia o els serveis.
Així, el ‘coolhunter‘ s’encarrega de recollir en informes o llibres de tendències informació sobre colors, teixits i estils que ha observat en els consumidors més avantguardistes o early adopters.
El coolhunting va sorgir fa vint anys i va experimentar un gran boom fa una dècada. Una de les pioneres en aquest camp va ser l’holandesa Li Edelkoort, que durant anys s’ha dedicat a predir tendències i modes.
https://www.instagram.com/p/BjR1f0RDSn7/?utm_source=ig_embed
Avui en dia, la informació que ens ofereix el món digital i la gestió del big data ha modificat la tasca del coolhunter.
En alguns casos, els costosos i complexos trend books s’han vist substituïts per informes digitals, com els que fan agències especialitzades com WGSN o K-Hole.
Aquests últims van ser els responsables de crear el 2013 el concepte “normcore“, que identifica una forma de vestir senzilla i autèntica que fuig de les modes. Sens dubte, K-Hole va aconseguir crear tendència amb el seu concepte, ja que la paraula normcore defineix tota una estètica característica del nostre temps.
El coolhunting combina màrqueting i sociologia, però també la sensibilitat, la curiositat i els coneixements culturals de la persona que s’encarrega d’investigar les tendències.
Originàriament el coolhunter havia de viatjar molt a grans ciutats com París, Berlín o Nova York per captar el que es portava i traçar les tendències del futur. Avui dia, els coolhunters també analitzen moltes dades digitals per conèixer gairebé al moment les tendències a l’alça.
Al final, l’essència és la mateixa: observar i informar sobre tendències per assenyalar cap a on es dirigeix el món de la moda i el disseny.
https://www.instagram.com/p/Bn7EirNFA89/?utm_source=ig_embed
Actualment, molts dissenyadors recorren a la mateixa informació per trobar idees originals i creatives. Per això les modes es tornen més homogènies i també molt més immediates.
Com a conseqüència, dins del coolhunting han sorgit algunes veus crítiques, com la mateixa Li Edelkoort, que destaquen que les noves tendències que no poden calcular amb dades digitals: el coolhunter ha es una figura intuïtiva i dinàmica, que viatja i observa l’entorn.
Estudiar un curs de coolhuting pot obrir-te les portes per treballar d’investigador de tendències, analista de mercats, ‘trendspotter’, ‘styleresearcher’, ‘trendbooker’, ‘Brander’ o publicista.
Per dedicar-te al coolhunting cal tenir “inquietuds pel món que t’envolta, tenir sensibilitat estètica, ser despert i curiós i que t’agradi viatjar”, explica Estel Vilaseca, responsable de l’àrea de moda de LCI Barcelona.
Consulta amb ells la formació específica sobre coolhunting i investigació de tendències i converteix el teu instint en un valor professional.
https://www.youtube.com/watch?v=lUcQLQZvkAs
Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Catalán | English