22 setembre 2024
spot_img
22 setembre 2024

Estudiants de diverses revistes escolars posen en marxa la seva creativitat literària a través d’un relat col·laboratiu 

El Relat en Xarxa, impulsat pel projecte Revista Escolar Digital, ha connectat una vintena de centres educatius de diferents punts del territori per escriure una història de ficció 

Una vintena de centres educatius s’han unit per participar en la creació d’un relat col·laboratiu per aquest Sant Jordi entrellaçant fragments redactats per diferents alumnes d’arreu del món. La iniciativa, que porta per nom Relat en Xarxa, és una proposta creativa en la qual diferents centres que formen part del Projecte Revista Escolar Digital (RED) redacten un fragment a partir del text que han anat elaborant altres redactors juniors abans. 

Cada setmana, des del mes de març, un centre ha escrit un fragment d’aquesta història i ha passat el relleu a un altre grup d’alumnes, entrellaçant així un relat amb les veus de redactors i redactores de diferents edats i ciutats.

 

La iniciativa ha permès connectar, a través d’un relat de ficció, els diferents alumnes de Catalunya, València, Múrcia, Madrid, Córdoba i Santa Cruz (Bolívia). Qui ha posat la primera pedra d’aquesta història ha estat el popular escriptor David Nel.lo, guanyador del premi Sant Jordi 2020, que ha creat l’escenari inicial del relat que té com a protagonista a Umi i el seu pare. El relat comença amb la marxa forçada de casa de l’Umi i el seu pare, obrint així infinites possibilitats i històries que aniran teixint els alumnes des de diferents punts de vista i diferents municipis.

L’escriptor de novel.la infantil i juvenil ha publicat una quarantena de llibres, la majoria dels infantils amb Cruïlla, editorial que s’ha animat a col.laborar en aquesta iniciativa que pretén apropar la literatura als més joves a través d’altres activitats celebrades durant aquest curs escolar. 

L’Institut Montgròs, l’Institut Josep Lladonosa, l’Escola El Pilar, el Fedac Salt, el Col.legi Badalonès, el Col.legi Bell-lloc, l’Institut Andreu Nin, l’Institut Vilamajor, l’Escola GEM, l’Institut El Quint i l’Escola Projecte són els encarregats de teixir la versió en català. Mentre que el Salesiano San José de Pozoblanco, el IES San Fernando, el IPI Samaniego, l’Institut Penyagolosa, l’IES Ribera de los Molinos, l’IES Henri Matisse, el Col.legi La Miranda, el Fedac Horta i el DS-Santa Cruz són els encarregats de confeccionar la versió en castellà d’aquest relat col·laboratiu.

Una proposta creativa amb motiu del Dia Mundial del Llibre

Després de l’èxit de participació del concurs literari que es va organitzar l’any passat durant aquestes dates, la proposta d’enguany permet explorar una versió més creativa per reforçar la xarxa de centres participants del projecte RED, malgrat les distàncies i la situació excepcional de la covid-19. 

La iniciativa té com a objectiu treballar el procés creatiu i la imaginació dels joves redactors que han anat seguint el treball dels seus companys i companyes per poder escriure el seu propi fragment que després han publicat a les seves capçaleres. Els diferents textos es poden llegir a les capçaleres de les revistes escolars mentre que el text complet s’actualitza setmanalment a RED Report.

https://www.instagram.com/p/CMUjcc3H4Az/?utm_source=ig_web_copy_link

Projecte Revista Escolar Digital (RED)

El projecte Revista Escolar Digital, promogut pel diari per a joves Junior Report, té com a objectiu fomentar el pensament crític i l’ús dels mitjans de comunicació entre adolescents. Per aquest motiu, cada centre educatiu crea un diari escolar en format digital que els mateixos estudiants s’encarreguen de gestionar, dirigir i redactar amb el suport i acompanyament de periodistes professionals.

Junior Report impulsa una xarxa de Revistes Escolars Digitals gestionades per alumnes de secundària. Informa’t sobre el projecte aquí.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -