La primera edició dels Premis RED va reunir a 150 persones a l’auditori de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals de la Universitat Blanquerna-URL
“Junior Report és l’excusa per buscar informació i escriure sobre temes que t’apassionen”. “Junior Report m’ha ajudat a millorar la meva redacció, a organitzar-me i també a entendre com escriure les notícies”. Així descriuen dos estudiants de secundària de la redacció de l’INS Montgròs Report, de Sant Pere de Ribes, què ha significat per a ells formar part del projecte Revista Escolar Digital (RED).
Ahir van rebre el premi Junior Report al millor diari estudiantil del curs, un reconeixement que van compartir amb 277 Report, la capçalera de l’Escola Pia Nostra Senyora. El premi Junior Report a la millor redactora de l’any fou per l’Andrea Muratet, alumna del mateix centre de Barcelona.
També va ser guardonada l’Escola GEM de Mataró amb el reconeixement al Millor Projecte Realitzat en Grup mentres que el Col·legi Bell-Lloc de Girona va rebre el guardó al Millor Projecte Coordinat en Xarxa.
“Aquesta ha estat el nostre primer any, no sabíem com fer-ho, però vam decidir que tots els alumnes participen des de primària fins batxillerat, i s’han esgrescat tots molt”, va comentar un dels alumnes del Col·legi Bell-Lloc al rebre el guardó.
El guardó al Millor Contingut Audiovisual va recaure a quatre estudiants de l’Escola GEM: Aleix Pràdanos, Arnau Solé, Edna Pacareu i Lena Bertran, pel seu reportatge audiovisual sobre el musical El despertar de la Primavera. D’altra banda, l’Escola Projecte va guanyar el premi al Millor Ús de la Tecnologia.
El Millor Projecte Multimèdia va recaure també en la redacció de l’INS Montgròs, mentres que el de Millor Contingut Multimèdia va ser atorgat a l’alumna Núria Güell de l’INS Les Corts de Barcelona.
“El nostre institut ja treballa amb diversos elements multimèdia i ja estem acostumats a utilitzar-los”, va comentar una de les redactores RED de l’INS Montgròs al recollir el premi. “Tots hauríem d’utilitzar les eines i elements multimèdia per comunicar-nos perquè estan molt presents”, va afegir .
També es va voler reconèixer l’esforç de l’Escola Loreto Abat Oliba al Millor Projecte Realitzat en Llengua Anglesa i es van atorgar dues mencions especials: una a l’Escola Pia Santa Anna de Mataró a la Millor Fotografia; i una altra a la estudiant Martina Soler, pel contingut realitzat per al Diari d’Irlanda, en què la jove ha anat narrant la seva experiència de viure i estudiar a l’estranger.
La primera edició dels Premis RED, organitzats pel diari Junior Report, van reunir més de 150 persones a l’auditori de Blanquerna-URL. La gala va ser conduïda per la periodista Andrea Vargas i Max Navarro, un dels redactors que ha participat en el projecte RED.
“He dirigit el diari de la meva escola, estic fent pràctiques en la redacció de Junior Report i avui presento aquesta gala” va dir emocionat el jove barceloní just després d’interpretar la composició pròpia al piano Can not wait to see you back.
“Des de fa dos anys treballem per impulsar l’educació mediàtica i això mateix és el que fa Junior Report amb el Projecte RED”, va comentar el vicepresident del Consell de l’Audiovisual Català (CAC), Salvador Alsius, que va recordar la feina que estan realitzant amb la campanya ‘A mi no m’enganyen’ per conscienciar els joves de la importància d’estar ben informats.
El projecte Revista Escolar Digital (RED), impulsat per Junior Report, és una xarxa de diaris escolars dirigits, redactats i gestionats per alumnes de secundària i batxillerat. Cada setmana publica notícies d’actualitat, entrevistes i articles amb els estudiants com a protagonistes, i compta amb el suport i la tutorització d’un equip de periodistes professionals.
Durant aquest curs acadèmic 2018-2019, vuit centres de Catalunya han llançat les seves capçaleres digitals en el marc del projecte Revista Escolar Digital (RED). Segons van anunciar els responsables del projecte, per al pròxim curs “comptarem amb més de 1000 redactors en xarxa, repartit per diferents centres educatius de tot Espanya”.
Junior Report promou el pensament crític dels estudiants. Fes-te soci i dona suport al projecte!