Els professors fan servir la tecnologia per a innovar a les aules i oferir un aprenentatge molt més divertit
Per Anna Lladó
Vivim en una societat cada cop més digitalitzada i això es reflecteix a les aules de les escoles, on la tecnologia és gairebé omnipresent.
“Avui dia no es pot entendre l’ensenyament sense la tecnologia”, afirma Jaume Feliu, professor de l’Institut Salas i Xandri de Sant Quirze del Vallès.
Actualment hi ha centenars d’eines disponibles. Monste Jiménez, docent de Vedruna Catalunya Educació, destaca Chromebooks, uns ordinadors portàtils que faciliten l’aprenentatge a través que diferents aplicacions que promouen el treball participatiu.
També esmenta la incorporació de la robòtica educativa, que “estimula i motiva els alumnes a aprendre i consolidar habilitats com el treball en equip i la resolució de reptes”.
Per la seva banda, Jaume Feliu, professor de Tecnologia, treballa principalment amb eines de Google como Google Maps, Google Earth o Google Drive i també amb altres de més específiques com ara Equatio, de TextHelp, per a fer equacions.
A més, Feliu és el creador de CoRubrics, un complement que permet avaluar els estudiantes amb rúbriques. Amb aquesta eina es pot mesurar el nivell i la qualitat d’una tasca, aplicant criteris d’avaluació personalitzats com ara l’originalitat, l’organització, el llenguatge o el material de suport d’una presentació.
Avui dia, professors i alumnes gaudeixen de nombrosos programes, aplicacions i dispositius per a educar gràcies a la tecnologia.
Feliu destaca que “la tecnologia facilita la col·laboració entre alumnes i potencia la creativitat”. Gràcies a les eines digitals, els alumnes tenen moltíssims recursos i opcions diferents per a preparar la presentació d’un treball.
Tot i així, Montse Jiménez afirma que “darrere la tecnologia hi ha d’haver una visió pedagògica”. Segons la professora, s’ha d’aconseguir que els alumnes siguin competents, tenint en compte els perills i riscos que comporta la tecnologia.
“La tecnologia no és la finalitat, és l’eina”, explica Jaume Feliu, qui també afegeix que “no volem alumnes tecnòlegs, sinó alumnes competents”. Per això, a banda de l’entorn digital, els estudiants també treballen l’escriptura en paper. “Escriure a mà continua sent imprescindible”, conclou.
Informa’t de tot a Junior Report | Castellà | Català | English