Canvi climàtic / Notícia no classificada

La COP24 no deixa petjada climàtica

Per compensar emissions contaminants inevitables, es replantaran boscos al país amfitrió, Polònia. (Djulien / Unsplash)

Els organitzadors asseguren que la Conferència sobre el Clima que se celebra a Katowice és 100% sostenible

 

La celebració d’una cimera mundial té un gran impacte en el medi ambient: milers de persones es desplacen amb avió i amb cotxe, es generen tones de residus, es gasta molt paper i es construeixen noves instal·lacions.

No obstant això, les últimes conferències de l’ONU sobre canvi climàtic han estat climàticament neutrals. És a dir que les emissions contaminants s’han reduït al màxim i les emissions inevitables s’han compensat.

La COP24, la conferència sobre canvi climàtic que se celebra a Katowice (Polònia), també serà un esdeveniment sense petjada en el clima del nostre planeta, segons expliquen els organitzadors.

 

La prioritat: evitar al màxim les emissions contaminants

L’ONU i els organitzadors de la conferència a Polònia han pres diferents mesures per aconseguir que la COP24 sigui un esdeveniment climàticament neutral.

Per fomentar l’ús de transport sostenible en comptes del cotxe privat, els participants poden utilitzar gratis el transport públic de Katowice i la seva rodalia.

Quant als residus, l’objectiu és reduir al màxim els productes d’un sol ús, ja que la gestió de les deixalles en abocadors consumeix molta energia i a més a més contamina.

Per aquest motiu, a l’inici de la conferència tots els participants van rebre una ampolla reutilitzable, per evitar així les ampolles de plàstic d’un sol ús.

Però una part dels residus no es poden evitar. En aquests casos, l’objectiu és que els productes puguin reutilitzar-se o ser reciclats.

Per exemple, el material de construcció de les instal·lacions temporals, que es desmuntaran després de la conferència i seran reutilitzats. Així mateix, el material de decoració i alguns mobles també estan fets de cartró reciclat.

Per estalviar paper, tots els documents de la COP24 estan disponibles en format digital i s’aconsella als participants que contribueixin a la sostenibilitat de la conferència i imprimeixin només l’imprescindible.

 

Compensació de les emissions inevitables

Però sempre hi ha una part de les emissions que són inevitables. Per exemple, la principal font de contaminació són els trajectes amb avió dels participants fins a Polònia.

Aquestes emissions es podrien reduir si els assistents tinguessin la possibilitat de participar en la conferència de forma virtual.

https://www.instagram.com/p/Bq22Aq0HIjR/

Per aconseguir un esdeveniment climàticament neutral, es fa un càlcul estimatiu de les emissions que es produeixen i s’inverteix en projectes que compensen la quantitat equivalent de CO2 que s’aboca a l’atmosfera.

Aquest any, el projecte triat per compensar les emissions de la COP24 és un pla per replantar boscos a Polònia, el país amfitrió de la conferència.

https://www.instagram.com/p/Bqr_zgNjxdD/

Junior Report promou el pensament crític dels estudiants. Fes-te soci i dona suport al projecte!

Resum de la privadesa
Junior Report

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.

Galetes addicionals

Aquest web utilitza les següents galetes addicionals:

(Indica aquí les galetes que esteu utilitzant a la web.)