2 maig 2024
spot_img
2 maig 2024

Crear curtmetratges per frenar l’odi a les aules

El projecte europeu HIT busca combatre el discurs de l’odi envers les persones migrades i minories mitjançant activitats participatives amb alumnes de secundària

Aconseguir una societat més justa i igualitària és un dels reptes als quals ens enfrontem actualment. Amb aquest objectiu en ment, la iniciativa europea Hate Interrupter Teams (HIT) busca combatre l’odi cap als migrants i les minories mitjançant activitats participatives.

Per assolir aquest objectiu és crucial treballar amb els adolescents, ja que la seva visió del món comença a formar-se a aquesta edat.

Mitjançant el projecte HIT, els alumnes de 14 a 19 anys reben xerrades i tallers per reflexionar sobre com els comportaments xenòfobs i la discriminació per qüestió d’ètnia i origen s’instal·len en els discursos i hàbits de la vida quotidiana.

La iniciativa va començar l’octubre del 2018 i té una durada de dos anys. Consisteix en desenvolupar una xarxa d’activitats a  diferents països europeus: Xipre, Regne Unit, Itàlia, Grècia, Alemanya, Bulgària i Espanya.

Diferents organitzacions del tercer sector s’encarreguen d’organitzar activitats i dinamitzar la xarxa a cada un dels països.

 

Curtmetratges per conscienciar

CEPS Projectes Socials és l’organització que lidera el projecte a Espanya. Una de les principals activitats ha estat la realització de tallers audiovisuals amb alumnes de secundària i batxillerat en diferents centres escolars de Barcelona.

La productora El Parlante s’ha encarregat d’impartir aquests tallers pràctics i acompanyar a l’alumnat en les tasques d’elaboració del guió, muntatge i edició.

D’entre els diferents centres participants hi ha l’Institut Quatre Cantons de Barcelona. Els alumnes de 4º d’ESO del centre han presentat els seus projectes finals: curtmetratges de ficció elaborats de manera grupal, que giraven al voltant de com frenar el masclisme i el racisme.

https://www.instagram.com/p/B32aH9tC6k3/

 

Seminaris amb experts

A més dels tallers audiovisuals, en el marc del projecte també s’han organitzat seminaris amb experts, organitzacions socials i mitjans de comunicació per debatre com es genera el discurs de l’odi.

Junior Report també s’ha sumat a aquesta iniciativa. Va participar en una sessió de treball que va tenir lloc a l’Auditori Sant Martí (Barcelona), al novembre de 2019.

Durant el seminari, periodistes del diari digital van explicar com apropar els continguts d’actualitat als joves lectors i com busquen promoure el pensament crític des de la plataforma.

 

Periodisme a les aules

La productora del diari, Blue Globe Media, també organitza Tallers de periodisme i ‘Fake News’ per alumnes de primària i secundària. Ofereix també recursos pedagògics per treballar l’actualitat en els centres educatius mitjançant la plataforma Junior Report Aula.

Paral·lelament, ha impulsat el projecte Revista Escolar Digital (RED), una xarxa de diaris escolars en forma digital que en aquesta edició 2019-2020 compta ja amb 37 centres de secundària de Catalunya, Madrid i País Basc.

Els alumnes dels centres escolars gestionen i creen el contingut del diari escolar, que actualitzen setmanalment amb l’ajuda d’un professor i la coordinació d’un equip de periodistes professionals de Junior Report.

Junior Report promou el pensament crític dels estudiants. Fes-te soci i dona suport al projecte!

 

 

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -