20 abril 2024
spot_img
20 abril 2024

Curtmetratges per promocionar la moda

El Barcelona Fashion Film Festival premia ‘Hippocampus’, un ‘fashion film’ realitzat per la dissenyadora Julia Velázquez

Per Judith Vives

En els últims anys, els ‘fashion films‘ s’han convertit en una tendència en el sector de la moda.

Es tracta de petits curts d’entre 1 i 15 minuts que serveixen als dissenyadors i grans marques per presentar un nou producte o col·lecció amb un concepte innovador.

“És una forma alternativa d’entendre la publicitat, en la qual la idea d’una col·lecció es transforma en una història explicada amb un estil més cinematogràfic per crear una emoció i arribar al públic“, explica la dissenyadora Julia Velázquez.

Exalumna de LCI Barcelona, ​​Julia Velázquez ha estat la guanyadora del Premi a la Millor Direcció d’Art Emergent en el recent Barcelona Fashion Film Festival pel seu film ‘Hippocampus‘.

A més, el film ha obtingut el segon lloc en les categories de Millor Fotografia Emergent i Millor Estilisme Emergent.

‘Film fashion’ i homenatge a Pamplona

Hippocampus és el fashion film amb el qual aquesta jove dissenyadora ha volgut presentar la col·lecció The Project, creada com a projecte final dels seus estudis de moda.

Es tracta d’una col·lecció pràctica, ordenada i elegant, que destaca pel seu aspecte visual. Totes les peces tenen una connexió entre elles, un missatge que Júlia ha volgut transmetre també a través del seu fashion film.

En Hippocampus podem veure a una jove en el seu dia a dia, on els elements còmics i surrealistes es combinen amb el més quotidià. Julia Velázquez va comptar amb el suport del director Santi G. Barros i el director de fotografia Jorge Rojas.

La dissenyadora va rodar el fashion film en escenaris reals de Pamplona, ​​la seva ciutat natal, com el popular Cafè Iruña, la casa familiar o el mercat on compra habitualment. El curt culmina a la Sierra del Perdón amb unes espectaculars imatges dels molins de vent.

Una col·lecció molt personal

La protagonista del curt llueix els vestits de la col·lecció The Project, en què la dissenyadora també ha volgut aportar detalls personals. Així, no només ha dissenyat els diferents models sinó que s’ha implicat en altres parts del procés.

Per exemple, ella mateixa es va encarregar de crear una paleta de colors, de tenyir a mà gran part dels teixits i de fabricar amb ceràmica els botons i pendents.

A més, va crear els estampats a partir de fotografies fetes per ella mateixa a objectes i llocs que també formen part del seu món i les seves experiències, com les vistes de casa o un gerro de la seva àvia.

La col·lecció ja ha cridat l’atenció de famoses com Amaia Romero, la guanyadora d’OT, que ha lluït dos dels vestits de The Project en els seus concerts.

https://www.instagram.com/p/BpG7uTPhOVI/?utm_source=ig_embed

The project ha desfilat a la passarel·la 080 Barcelona 2018, a la Navarra Fashion Week i va guanyar un premi en la Berlin Fashion Week 2018. La col·lecció també ha obtingut un premi en el concurs de Trobades d’Art Jove de Navarra, on també van premiar el fashion film.

Informa’t de tot a Junior Report | Castellano Català English

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -