Estudiants de Disseny de Moda de l’escola LCI Barcelona creen peces a partir d’un teixit produït amb pols de poma
Per Judith Vives
Estudiants del Grau en Disseny de Moda de LCI Barcelona han presentat unes innovadores i originals propostes de vestuari per utilitzar en el sector de la fruita. Ho han fet en el marc d’un concurs promogut per l’Associació de Cooperatives Hortofrutícoles Mela Val Venosta, amb motiu de la celebració de la sisena edició del Dia del Fruiter.
Un total de nou alumnes de l’assignatura Estratègies d’ecodisseny han participat en aquest concurs, que consistia en confeccionar peces de vestuari per als seus fruiters i fruiteres. Totes elles havien de tenir un denominador comú: estar confeccionades a partir del reciclatge de restes de pomes.
Els participants del concurs han ideat i confeccionat, en un temps rècord, dues peces: un davantal i una peça complementària de lliure elecció. Per això, han utilitzat un teixit especial produït amb pols de pell de poma en una empresa de Florència (Itàlia).
Sonia Carrasco, tutora de el projecte i dissenyadora habitual de la London Fashion Week amb la seva marca de roba sostenible, considera que “cada proposta expressa alguna cosa diferent, representa la identitat i la manera de ser del seu creador”.
No te pierdas los proyectos de los estudiantes de Estrategias de Ecodiseño (Grado Moda) para los fruterxs de #ValVenosta.
Las prendas han sido confeccionadas utilizando un tejido especial producido con polvo de piel de manzana.
Más detalles: https://t.co/1y5SrjljmV. #MadeInLCI pic.twitter.com/le1R35lT9T
— LCI Barcelona (@LCI_Barcelona) February 17, 2021
Els estudiants van presentar els seus projectes en un esdeveniment que va congregar al campus de LCI Barcelona al jurat, format per Estel Vilaseca, cap de l’àrea de Moda de LCI Barcelona; Christiane Gfrei, responsable comercial de VIP per a la península ibèrica; Mar Rocabert, periodista d’El País; Alba García i Anna Cañadell, fundadores de la plataforma de moda sostenible BCOME; Susana Aspuro, representant de Biomarket Barcelona a Mercabarna; i les influencers Inma Bass i Miri Pérez-Cabrero.
Els projectes guanyadors
Les tres propostes guanyadores van ser les de Sonia Cuesta, Adrià Pérez i Alessia Lopedote.
El projecte de Sonia Cuesta plasma, en un davantal innovador, la història de la marca a través del brodat, en què ha inclòs detalls referents a les pomes, les caixes, les muntanyes, la pluja i altres elements relacionats. El davantal compta amb unes obertures per creuar i tancar-lo per darrere, i també té una butxaca petita i una altra gran amb espai per posar tisores i altres elements. Com a complement, ha creat una motxilla que es converteix en bossa i que s’ha creat amb materials reciclats i deixalles.
Adrià Pérez ha volgut reflectir allò místic i galàctic que té el reflex de la lluna sobre el bosc i, per això, ha donat importància a la butxaca frontal que representa la lluna. El patró està realitzat segons els criteris de zero waste per utilitzar el 100% de teixit.
Finalment, Alessia Lopedote ha presentat una versió deconstruïda del davantal, centrada en les butxaques extraïbles. Per al projecte s’ha utilitzat rectangles de tela per no generar residus i ho ha fet ajustable perquè serveixi per a tothom. A més, ha utilitzat cintes de polièster reciclades de ronyoneres i motxilles trencades per la borsa i el davantal.
Durant l’esdeveniment, Rossella Fasoli, International Key Account Manager de Serviceplan, ha explicat que amb aquest concurs es vol enviar un missatge de respecte a l’entorn i retre homenatge al sector de la fruita. “Cada any ens agrada donar-los les gràcies, però aquesta vegada més a causa de la situació que estem vivint. Han estat aquí, en primera línia, dia rere dia, per oferir el millor servei”. Aquest sector dona feina directa i indirectament a 160.000 persones al nostre país.
Informació elaborada en col·laboració amb LCI Barcelona.