16 abril 2024
spot_img

Diari d’Irlanda (7): L’últim mes

Una estudiant catalana explica la seva experiència durant un curs escolar a Irlanda

Tres mesos i mig després de Nadal, arriba la Setmana Santa. Això vol dir que és l’última vegada que torno a casa per vacances abans que hagi de tornar a Catalunya per sempre.

Em deixa una mica trista saber que serà l’última vegada que tornaré a Irlanda i que, després d’això, em queda un mes i una setmana per passar amb la gent que m’importa allà. Em reconforta molt, però, saber que sempre tindré aquesta gent al meu costat encara que estiguem a més de mil quilòmetres de distància.

Durant els últims dies de vacances, els meus pares van decidir que aniríem tots junts a visitar el preciós paisatge verd d’Irlanda i així els podria ensenyar el lloc on he estat vivint aquests nou mesos.

Un viatge per descobrir Irlanda

El primer dia vam anar a Cork, una ciutat a tres hores de Dublín. Jo no hi havia estat mai i em feia molta il·lusió, perquè amb l’escola i la família irlandesa no he tingut massa temps de viatjar pel país.

A Cork ens vam instal·lar en un Bed&Breakfast, una petita casa enmig del no res. Als meus pares els van fascinar els paisatges i els poblets tan petits que vam trobar per camí.

Després vam fer ruta fins a una granja prop del poble on vivia i ens hi vam quedar a dormir l’última nit. Estava tot ple de xais i el menjar era deliciós.

Irlanda és un país que té molts tresors amagats, com el gran castell que hi ha a cinc quilòmetres de la casa o el petit pub on vam sopar el primer dia, on ens van servir els millors entrepans que hem tastat mai.

Una llibreria a Dublín.

Dir adéu…

Em fa molta por veure com l’any ha passat tan de pressa i tan lent a la vegada.

Però la veritat és que passar temps en família, fent carretera irlandesa amb els meus pares, m’ha donat moltes forces per l’últim mes.

Estic molt contenta per tot el que he fet durant aquest any. He conegut gent excepcional i, a més, sé que he fet amigues per tota la vida, en qui podré confiar sempre. També em fa feliç saber que sempre tindré una llar on tornar si tinc necessitat o vull visitar-les.

Ara només em queda un mes, a veure com serà el final.

La Martina amb les seves noves amigues irlandeses.