28 març 2024
spot_img
28 març 2024

Els llibres, el recurs preferit per aprendre anglès

Les editorials segueixen publicant cursos en format paper a l’hora que desenvolupen altres continguts digitals

Per Judith Vives

Ja sigui realitzant un curs en una acadèmia, amb classes particulars o pel teu compte, si vols preparar-te per als exàmens oficials d’anglès segur que necessitaràs llibres i materials de suport.

Avui dia, els estudiants d’anglès compten amb pàgines web, aplicacions i altres materials digitals per poder aprendre i practicar l’idioma. No obstant això, els llibres segueixen sent encara el recurs preferit per estudiar i preparar els exàmens.

Una prova d’això és que les editorials segueixen publicant nous llibres i cursos d’anglès en un format tradicional. És el cas de Richmond, la branca de l’editorial Santillana dedicada als llibres d’anglès, que l’any passat va reeditar dos llibres per preparar els exàmens Trinity.

“El 2018 vam arribar a un conveni de col·laboració amb Trinity College London basat en potenciar una formació metodològica de qualitat per a professors i en la possibilitat de realitzar els exàmens Trinity per als nostres clients”, explica María Sanz Nieto, Product Manager de Richmond.

Arran d’aquesta col·laboració, Richmond ofereix també continguts per aprovar els exàmens Trinity: Ready for Trinity és un curs en dos volums creat específicament per als exàmens Trinity Graded Exams in Spoken English (GESE) i l’examen de Integrated Skills in English (ISE) .

Els llibres inclouen exercicis dissenyats per activar i estimular les habilitats de parlar i escoltar de l’alumne i per promoure la interacció activa i l’autonomia de l’alumne.

 

Transformació digital i llibres d’anglès

“El pes dels formats tradicionals encara és més gran que els formats digitals, però la transformació digital és un tema totalment actual i el tenim present en totes les nostres decisions”, afegeix Sanz.

Aquesta transformació no afecta només als estudiants sinó també a les institucions educatives, que han de actualitzar-se i adaptar-se a el nou camp d’aprenentatge.

Des de Richmond s’impulsen models digitals que combinen la part digital o ‘i-solutions’ per al professor amb llibre en paper per a l’alumne. També han llançat models 100% digitals, en què l’alumne treballa amb el dispositiu i els continguts s’adquireixen a través de llicències digitals.

D’altra banda, en els models híbrids, l’alumne compta amb el seu llibre de paper per treballar a l’aula però també tenen accés a una plataforma d’aprenentatge, a través de la qual el professor pot fer un seguiment i veure l’evolució del seu aprenentatge.

Recentment, Richmond i Santillanahan arribat a un acord amb l’empresa Renaissance per llançar Myon, una biblioteca digital amb 5.000 títols de ficció i no ficció on els alumnes poden llegir segons els seus gustos i el seu nivell.

“Aquesta biblioteca inclou exercicis de comprensió lectora i els alumnes poden utilitzar diferents eines per desenvolupar les habilitats de lectoescriptura interactuant amb els textos”, assegura Sanz.

Myon també permet als professors seguir l’evolució dels seus alumnes a través d’informes sobre els hàbits de lectura, a més de realitzar tests de comprensió o de lèxic.

Informació elaborada en col·laboració amb Trinity College London

 

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -