2 maig 2024
spot_img
2 maig 2024

Els millors projectes per avançar cap a un món més sostenible i solidari

Blanquena URL dóna a conèixer en una gala els guanyadors dels Premis Blanquerna Impulsa que promouen els ODS entre els estudiants

Conscienciar i motivar les comunitats educatives per fer realitat els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU. Aquest és l’objectiu dels Premis Blanquerna Impulsa que organitza Blanquerna-URL. Els guanyadors de la cinquena edició d’aquest certamen es van donar a conèixer aquest dimarts a una gala d’entrega celebrada a l’auditori de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL.

“Els premis tenen molt de sentit perquè us impliquen directament a vosaltres, els joves, i ens animen a tots a construir un món millor”, va explicar Eva Márquez, directora de Màrqueting, Comunicació i Admissions de Blanquerna-URL, i presentadora de l’acte.

La Dra. Giorgia Miotto, directora general de Blanquerna-URL, va destacar que “els 17 ODS són un full de ruta que aborda temes com la fam al món, la salvaguarda del medi ambient, la igualtat de gènere, el dret a un treball digne i una educació de qualitat i el consum responsable”. A més, ha afegit: “Estic convençuda que farà aquest món un lloc més just i agradable per a tots”.

En aquesta cinquena edició, s’han treballat les bases a la temàtica que despleguen els objectius “Fam zero”, “Educació de qualitat” i “Acció Climàtica” (números 2, 4 i 13 de la llista dels Objectius de Desenvolupament Sostenible).

Un total de 27 centres educatius van presentar un conjunt de 49 iniciatives, de les quals s’han triat els projectes guanyadors en quatre categories: àmbit educatiu, comunicació, relacions institucionals i salut. Dels 11 projectes finalistes, els guanyadors van ser els següents.

Àmbit educatiu

El primer premi de la categoria a l’àmbit educatiu va ser atorgat al projecte “Tu i jo pel medi ambient” creat per Álvaro Gamarra, Gala Cardi i Berta Domènech de l’Escola Pia Nostra Senyora. Aquesta iniciativa destaca per la dedicació a la preservació del medi ambient i la importància per a la comunitat educativa.

El segon premi va ser per al projecte Tómate-lo en serio, dels alumnes SIEI de secundària del Col·legi Sant Gabriel de Sant Adrià del Besòs. Aquest projecte demostra l’enginy i la serietat amb què aborden qüestions rellevants per al seu entorn.

Finalment, el tercer premi va destacar el projecte “Green Week Challenge” desenvolupat per Carla Palasí, Martina Gennari, Sofia Armiñana i Martina García del Col·legi Pureza de Maria. Aquesta iniciativa destaca per la seva creativitat i capacitat per aconseguir la participació de la comunitat la setmana dedicada al medi ambient.

Àmbit comunicatiu

A la categoria en l’àmbit comunicatiu, el primer premi va ser atorgat al projecte “Cuidem l’aigua”, de Marc Serrat i Adamaris Sahori de l’Escola Pia de Granollers. Es tracta d’un projecte amb una comunicació i una sensibilització excel·lents sobre la importància de la gestió responsable de l’aigua.

El segon premi va ser concedit al projecte “Malbaratament d’aigua. I tu què fas?” elaborat per Lara Lázaro, Noelia López i Gia Zunino de l’Escola La Ginesta, i que posa de manifest el problema del malbaratament de l’aigua i promou accions concretes per resoldre’l.

Finalment, el tercer premi va ser per al projecte “El malbaratament alimentari a Catalunya” desenvolupat per Zhenjie Chen, Alexei Canals, Tiago Palacios i Saba Guliskashvili de l’Institut l’Encina. Aquest projecte aborda una qüestió crítica relacionada amb el malbaratament alimentari i promou la conscienciació i l’acció en aquest àmbit.

Àmbit de les relacions internacionals

En aquesta categoria, el primer premi de la categoria va ser per a The Youth Parliament creat per Maria Castán i Ziyua Zhu de l’Escola La Pineda, iniciativa que promou la participació juvenil i el diàleg internacional per abordar qüestions rellevants a nivell global.

Àmbit de la salut

La categoria a l’àmbit de la salut va reconèixer diverses iniciatives. El primer premi i el premi extraordinari de la 5a edició van ser atorgats al projecte “City Green”, de Lucía Cerdeira i Noa Coll de l‘Escola SAFA Gavà. Aquesta proposta innovadora aborda qüestions de salut relacionades amb la promoció de l’activitat física i l’espai verd a les ciutats, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels seus habitants.

El segon premi va ser per a “Prou burilles”, de Carla Ramia, Kim Mas i Lucia Sánchez de l’Escola GEM. Aquest projecte vol sensibilitzar sobre els efectes negatius del tabac i promoure l‟abandonament del consum de tabac per a una vida més saludable. Ambdues propostes destaquen pel seu enfocament innovador i la capacitat per abordar temes rellevants per a la salut de les persones.

En la modalitat de Centres Educatius, es van premiar dues iniciatives. El primer premi va ser per a “Look inside” creat per l’Escola Dominicas de Vallirana i que destaca per la seva perspectiva introspectiva, fomentant la reflexió i el creixement personal entre els estudiants.

El segon premi va ser concedit al projecte “Estalvi d’energia a l’escola” desenvolupat per l’Escola Andorrana de Batxillerat. S’enfoca a la sostenibilitat i la conscienciació sobre l’ús eficient de l’energia. Mitjançant la implementació de mesures i pràctiques eco-friendly a l’escola, aquest projecte té com a objectiu reduir l’empremta ecològica i promoure l’educació ambiental entre els estudiants.

Tant el projecteLook inside” com el projecte “Estalvi d’energia a l’escola” són exemples inspiradors de com els centres educatius poden desenvolupar iniciatives innovadores i transformadores per promoure l’aprenentatge i el desenvolupament integral dels seus estudiants.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -