El projecte Revista Escolar Digital, impulsat per Junior Report, permet a l’alumnat escriure i publicar en una capçalera digital col·laborativa, RED Report
L’estiu és a tocar i, en circumstàncies normals, els i les alumnes estarien esperant amb ganes les seves vacances. Això no obstant, la pandèmia causada per la Covid-19 ha provocat que els plans hagin de canviar-se.
Els centres escolars d’Espanya es van tancar al març per evitar propagar el virus. Des d’aquell moment, professors i alumnes s’han esforçat per mantenir el contacte i seguir amb les classes malgrat la distància.
Amb l’arribada del desconfinament i a conseqüència de les particularitats d’aquest curs, alguns centres han optat per oferir formació al seu alumnat durant l’estiu.
Per aquest motiu, el diari per a joves Junior Report ofereix la possibilitat a centres de secundària de convertir-se en periodistes durant l’estiu i crear contingut per la capçalera digital col·laborativa RED Report. El projecte també acceptarà candidatures de centres per al curs 2020-2021.
👉Hoy termina el curso escolar. Sabemos que no ha sido fácil, pero desde @JuniorReportRED os proponemos deberes:
🏖️ Disfrutar del verano y del territorio
📸 Inmortalizar los mejores momentos
🧼 Lavarse bien las manos y respetar las distanciasAtentxs que tenemos novedades 🔜 pic.twitter.com/CtL9QCI7GI
— Revista Escolar Digital (@JuniorReportRED) June 19, 2020
“El nostre objectiu és facilitat eines a les persones més joves durant un estiu tan atípic. Des de l’elecció de cada centre, pretenem que no se sentin desconnectats i que puguin treballar en xarxa, si així ho desitgen, sent protagonistes d’aquesta actualitat tan excepcional”, afirma Lali Bueno, una de les coordinadores del projecte RED.
Revista Escolar Digital, a l’estiu
La iniciativa s’emmarca dintre del projecte Revista Escolar Digital (RED). És una xarxa de diaris escolars dirigits, redactats i gestionats per estudiants amb el suport de periodistes professionals.
Actualment formen part de la xarxa 37 centres de Catalunya, Madrid i el País Basc. Això significa que més de 1.000 redactors i redactores júnior treballen en xarxa amb la coordinació de més de 50 docents i periodistes.
Per tal que els estudiants puguin seguir aprenent durant l’estiu, RED ha elaborat un pla personalitzat de treball transversal. D’aquesta manera, es busca treballar diferents àmbits competencials com els valors, l’emprenedoria i les competències comunicatives, entre d’altres.
Els continguts elaborats per l’alumnat, que poden ser escrits o audiovisuals i en qualsevol de les llengües de l’estat, es publicaran al setembre en la capçalera compartida amb els centres que participen del projecte: RED Report.
https://www.instagram.com/p/CAabwgBA20P/?utm_source=ig_embed
Suma’t a RED al curs 2020-2021
Paral·lelament, el projecte RED està tancant les candidatures de centres que formaran part de la iniciativa durant el pròxim curs 2020-2021.
👉Estamos calentando motores para una nueva edición del proyecto @JuniorReportRED impulsado por @JuniorReport_ 🥳 Por eso queremos dar la bienvenida a los centros que os vayáis sumando al curso 2020-2021, con la creación de vuestra #RevistaEscolarDigital📰🖥️. pic.twitter.com/CY5aLRdkDo
— Revista Escolar Digital (@JuniorReportRED) May 21, 2020
El projecte porta ja dos anys en funcionament. Des dels seus inicis, el projecte RED s’ha pensat com una eina per fomentar l’esperit crític, per lluitar contra la desinformació i les fake news, per aplicar les competències transversals i digitals i per afavorir la llibertat d’expressió, entre altres objectius.
Donar credibilitat als periodistes júnior fent-los partícips de la comunitat digital és altre de les prioritats del projecte RED.
“Les xarxes socials s’han convertit en el principal canal de comunicació entre els joves per la qual cosa és important ensenyar-los a fer-ne un bon ús i que aprenguin a distingir entre informació i desinformació”, afirma Ada Sanuy, una de les coordinadores RED i encarregada de gestionar les xarxes socials del projecte.
Junior Report impulsa una xarxa de Revistes Escolars Digitals gestionades per alumnes de secundària. Informa’t sobre el projecte aquí.