El sector tèxtil, el món editorial i la publicitat busquen en la il·lustració una forma única i exclusiva de comunicar visualment
Per Judith Vives
En un món cada vegada més dominat per les fotografies i les imatges de tota mena, la il·lustració ha aconseguit fer-se un lloc com una forma de comunicació visual diferent, personal i atractiva. És per això que el món de la moda i les tendències han integrat l’art del dibuix i la il·lustració en les seves campanyes i estratègies.
Segurament algunes persones pensen que la il·lustració de moda té a veure amb dibuixar figurins per a dissenyadors de roba, però la veritat és que va molt més enllà d’això.
Però avui en dia hi ha gran demanda de professionals de la il·lustració en altres camps relacionats amb la moda i les tendències, ja sigui en campanyes publicitàries o per il·lustrar articles d’una revista.
“La il·lustració de moda té sempre un filtre d’actualitat, d’allò que és tendència”, explica Lara Costafreda, il·lustradora i una de les responsables del Postgrau d’Il·lustració Creativa en Moda de LCI Barcelona.
Actualment hi ha un auge de la il·lustració de moda que es deu, segons explica Costafreda, al fet “que cada vegada consumim més imatges i la il·lustració és molt fàcil d’aplicar a qualsevol lloc”. A més, a diferència d’un altre tipus d’element visual, la il·lustració proporciona “una interpretació personal i certa exclusivitat als projectes“, explica Roser Masip, codirectora del postgrau d’Il·lustració Creativa de LCI.
Adaptar-se a cada projecte
Aquest moment àlgid de la il·lustració de moda és conseqüència del boom de figures mediàtiques que s’han fet populars pels seus treballs. No obstant això, aconseguir aquest estatus d’autor reconegut està a l’abast d’uns pocs.
La majoria de professionals desenvolupen les seves carreres com a tècnics freelance que treballen per a diferents clients i, per això, cal “saber actualitzar-se i adaptar-se a les necessitats de cada moment”.
Amb un enfocament professionalitzador, el postgrau de LCI està pensat precisament per dotar els il·lustradors de recursos i coneixements que els permetin adaptar-se a tot tipus de projectes dins dels àmbits d’il·lustració editorial, gràfica tèxtil i il·lustració publicitària.
Per cursar el postgrau no cal comptar amb una formació prèvia però sí s’han de tenir coneixements de disseny, publicitat, il·lustració manual o digital, estudis de belles arts i fins i tot del sector tèxtil poden resultar útils.
Crear un portfoli professional
Amb aquesta formació, els estudiants també tindran l’oportunitat de crear el seu primer portfoli professional. Durant la formació han de desenvolupar sis projectes aplicats al sector tèxtil, el sector editorial i la publicitat. Aquests projectes es porten a terme amb l’ajuda de professionals i empreses reconegudes en el sector. Entre els professors del postgrau es troben professionals com Sandra Suy, Kira Diez, Maria Herreros, Marc Pallarès, Marina Esmeraldo, Ernesto Artillo, Olga Capdevila o la mateixa Lara Costafreda.
Les sortides per als estudiants d’il·lustració de moda són àmplies. Tant en el món editorial com en la publicitat hi ha moltes oportunitats per desenvolupar una carrera professional. També en el sector de l’estampació, en la qual hi ha gran demanda de professionals.
En aquest sentit, el postgrau de LCI dedica un dels seus blocs temàtics d’aprenentatge específicament a la gràfica tèxtil, que permet dominar aspectes tant de disseny gràfic com de disseny de moda.
https://www.instagram.com/p/ByyQcc1o2bq/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=dlfix
Finalment, el postgrau també inclou un bloc sobre comunicació que resulta molt útil per als alumnes, ja que els proporciona coneixements i eines per crear el seu web i gestionar de manera efectiva les xarxes socials, així com del marc legal que acompanya al seu treball.
Informació elaborada en col·laboració amb LCI Barcelona