INEFC i Junior Report s’uneixen per promoure l’esport i l’activitat física
El diari per a joves publicarà una sèrie d’articles per a donar a conèixer els estudis d’educació física i promoure els valors esportius
L’Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC) ha renovat el seu acord de col·laboració amb Junior Report per publicar continguts informatius sobre esport i activitat física.
Al llarg del curs 2019-2020, el diari per a joves publicarà una sèrie d’articles divulgatius que inclouran la veu d’experts i expertes en l’àmbit esportiu, a més de comptar amb el testimoni de docents del INEFC.
D’altra banda, la col·laboració amb l’INEFC permetrà dedicar un dels temes de la setmana de Junior Report a un esdeveniment esportiu destacat de plena actualitat.
Tal com ha destacat Francesc Castanyer, director de Blue Globe Mitjana –empresa editora de Junior Report–, l’acord permetrà “crear contingut divulgatiu sobre diferents disciplines esportives comptant amb l’assessorament de professionals”.
L’objectiu final és fomentar l’activitat física i promoure els valors cívics vinculats a l’esport.
https://twitter.com/JuniorReport_/status/1191300394493906944
Gràcies a aquest acord, els redactors junior del projecte Revista Escolar Digital també podran descobrir els diferents estudis i titulacions que s’ofereixen als centres de l’INEFC (Barcelona i Lleida) i les possibles sortides professionals de les ciències de l’activitat física i l’esport.
L’actualitat entra a l’aula
Junior Report és el diari dels joves lectors. Cada setmana se centra en un tema d’actualitat global perquè els estudiants de secundària puguin entendre què passa al món.
Junior Report ha presentat diferents iniciatives per apropar l’actualitat a les aules durant la fira. Aquest any s’ha llançat el projecte Junior Report Aula, que ofereix recursos pedagògics sobre actualitat elaborats i actualitzats periòdicament per periodistes i adaptats a el currículum educatiu.
https://twitter.com/JuniorReport_/status/1184382559364493313?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1184382559364493313&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.lavanguardia.com%2Fvida%2Fjunior-report%2F20191106%2F471426907680%2Fsimo-educacion-proyectos-iniciativas-innovadores.html
Junior Report també ha impulsat el projecte Revista Escolar Digital (RED), una xarxa de diaris escolars gestionats pels propis alumnes que compta amb la supervisió d’un equip de periodistes professionals.
La iniciativa pretén mostrar als alumnes com es creen les notícies per aprendre a ser més crítics amb la informació, alhora que desenvolupen les seves competències lingüístiques, comunicatives i digitals. En la segona edició de RED hi participen més de 30 centres i un miler de redactors júnior de tot l’estat.
https://twitter.com/JuniorReport_/status/1181186195478532096?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1181186195478532096&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.lavanguardia.com%2Fvida%2Fjunior-report%2F20191106%2F471426907680%2Fsimo-educacion-proyectos-iniciativas-innovadores.html
Junior Report promou el pensament crític dels estudiants. Fes-te soci i dona suport al projecte!