27 juliol 2024
spot_img
27 juliol 2024

Jaume Collboni: “La forma de garantir la igualtat d’oportunitats ha de començar per l’escola i s’ha de fer a través del sistema públic”

Més de 40 redactors i redactores entrevisten a l’alcalde de Barcelona dins del marc del projecte RED

Les onze del matí. Un sol primaveral, gairebé estiuenc. La Plaça Sant Jaume, rodejada de turistes i vianants. L’emoció es palpava en l’ambient mentre esperaven a la porta, tots puntuals i alguns visiblement nerviosos. Estava a punt de començar una de les activitats principals del projecte Revista Escolar Digital (RED), una iniciativa educativa i informativa impulsada pel diari per a joves Junior Report.

Els joves redactors i redactores de 14 centres educatius de la ciutat de Barcelona han omplert el Saló de Cent per entrevistar l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, de manera col·laborativa. L’alumnat de l’Institut Verdaguer, de FEDAC Sant Andreu, Institut Nou Barris, FEDAC Horta, Escola Pia Nostra Senyora, St. Paul’s School, Institut Narcís Monturiol, Institut Escola Rec Comtal, Institut Lluís Domènech i Montaner, Escola Catalònia, Centre d’Estudis Roca, Escola Mas Casanovas, Colegio Pérez Iborra i Institut l’Alzina han tingut l’oportunitat de formular una selecció de les preguntes que prèviament havien preparat a l’aula.

La jornada ha començat amb una visita guiada a càrrec de Cèlia Vega, que ha portat el grup per diversos espais emblemàtics de l’Ajuntament, incloent-hi el Saló de Cent i la sala de plenaris. La seva explicació ha captivat els assistents, preparant el terreny per a l’entrevista més esperada del dia.

Quan l’alcalde Jaume Collboni ha entrat al Saló de Cent, tots els joves redactors i redactores, asseguts en cercle, s’han girat per saludar-lo. L’acte també ha comptat amb la presència del regidor d’educació i persones grans, Lluís Rabell, en Javier Rodríguez, del comissionat de polítiques d’infància, adolescència, joventut i LGTBI i amb la Maria Eugènia, segona tinent d’alcaldia.

L’entrevista ha girat al voltant de quatre grans blocs temàtics: sostenibilitat, educació, habitatge i salut mental. Una conversa que ha durat una mica més d’una hora. Els estudiants han fet les primeres preguntes a l’alcalde, mostrant un gran interès per la seva experiència personal i la seva visió política. En preguntar-li sobre els seus primers mesos a l’alcaldia, Collboni ha respost que “és la millor feina del món a la millor ciutat del món”.

Més de 40 redactors i redactores de revistes escolars han participat en l’entrevista a l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni. Ajuntament de Barcelona.

Cap a una Barcelona més verda i eficient

Les preguntes sobre sostenibilitat i mobilitat han posat en relleu els reptes i objectius de la ciutat per als pròxims anys. Collboni ha explicat que “Barcelona busca ser neutra en emissions entre el 2030 i el 2050″ i pretén promoure el cotxe elèctric i ampliar els carrils bici.

En resposta als problemes de mobilitat i congestió del trànsit en la que es troba Barcelona, l’alcalde ha comentat que “la ciutat, pensada a escala humana, busca fomentar el desplaçament a peu i l’ús del transport públic, ampliant les línies de metro i sobretot, recolzant-se en la tecnologia per millorar l’eficiència de les polítiques públiques”.

Igualtat d’oportunitats i solucions a la crisi de l’habitatge

Collboni ha destacat el paper crucial dels petits comerços en l’economia de la ciutat i la necessitat de suport tecnològic per millorar la seva competitivitat. En relació amb la inclusió social i a la igualtat d’oportunitats entre els diferents barris de Barcelona, l’alcalde ha afirmat que “la forma de garantir-ho ha de començar per l’escola i s’ha de fer a través del sistema públic”. Ha comentat que un dels projectes que comença aquest estiu és “Clima Escola, un pla perquè vint-i-quatre escoles de primària, independentment de si s’ho poden permetre o no, tinguin una climatització agradable i que es finança a través de la taxa turística”.

En termes d’habitatge, ha afirmat que “els preus del lloguer estan regulats per evitar que pugin més”. Justament un dels problemes principals que genera més desigualtats és l’habitatge i “en el cas del barri de Marina, s’estan construint 5.000 llars”. A més, ha detallat els esforços i les necessitats d’incrementar l’oferta pública i privada per garantir que els residents puguin continuar vivint als seus barris.

Prevenció per millorar la salut mental

Els joves han plantejat preguntes sobre l’educació i la salut mental, qüestions fonamentals per al futur de la ciutat. Amb la pandèmia, el nombre de joves amb problemes de salut mental va augmentar significativament. Collboni ha comentat que des de l’Ajuntament ofereixen “els serveis Konsulta’m, adreçat a joves i persones adultes per detectar i atendre de forma preventiva el patiment emocional i problemes de salut mental; i l’Aquí t’escoltem, un servei gratuït d’escolta i acompanyament per a joves de 12 a 20 anys”.

La sessió ha finalitzat amb una sèrie de preguntes addicionals sobre la preservació del català, la sequera i les polítiques per afrontar-la. Collboni ha agraït als joves les seves preguntes i ha fet una reflexió sobre la importància de fomentar el pensament crític i el compromís cívic a través d’activitats educatives com aquesta i que a més, ha proporcionat als redactors una nova comprensió del funcionament de Barcelona.

Els redactors RED de Barcelona han preguntat a Jaume Collboni sobre temes com salut mental, sostenibilitat o seguretat. Ajuntament de Barcelona.

Activitats d’entorn del projecte RED

Les entrevistes als alcaldes i alcaldesses són una de les activitats que s’inclouen en el pla de treball que els alumnes segueixen al llarg del curs i que busca fomentar el pensament crític i treballar els diferents gèneres periodístics, no només des de l’aula sinó també des del seu entorn més proper.

D’aquesta manera, l’alumnat coneix quina és la realitat del seu entorn, tant dins del centre educatiu com a la seva ciutat o barri. El resultat d’aquestes entrevistes es publica com a contingut periodístic a les seves respectives capçaleres.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -