26 octubre 2024
spot_img
26 octubre 2024

Junior Report llança un especial per treballar l’ús responsable dels mitjans digitals a l’aula

El portal celebra la Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional, amb un recull de notícies i recursos didàctics per fomentar el pensament crític, aprendre a detectar les fake news i saber identificar les fonts fiables.

Amb motiu de la Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional (AMI) impulsada per la Unesco, el diari d’actualitat Junior Report publica una pàgina especial que posa a l’abast de la comunitat docent un recull de notícies i recursos didàctics per treballar la informació veraç, les notícies falses i la desinformació amb l’alumnat. L’edició especial inclou més d’una vintena de temes, repartits en quatre blocs temàtics: educació mediàtica, fake news, el mòbil a l’aula i intel·ligència artificial

La redacció de Junior Report, formada per periodistes professionals, és qui elabora el conjunt de les notícies, pensades per fomentar l’hàbit lector entre els adolescents, alhora que s’informen de temes clau de l’actualitat. Els redactats incorporen paràgrafs de context, definicions de paraules i complements audiovisuals per facilitar la comprensió dels textos, elaborats de manera clara, senzilla i rigorosa. A més, gràcies a la tasca de l’equip pedagògic de Junior Report, les notícies inclouen materials didàctics exclusius per a subscriptors perquè puguin ser treballades a l’aula.

Qui consulti l’edició especial sobre alfabetització i educació mediàtica de Junior Report, també hi trobarà els articles redactats pels estudiants que participen en el projecte Junior Report RED (Revista Escolar Digital) sobre l’experiència de crear i gestionar un mitjà de comunicació digital, així com quatre unitats didàctiques dedicades a les fake news, l’educació mediàtica, la fotografia i els drets de la infància en l’era digital.

L’AMI se celebra fins al 31 d’octubre amb un conjunt d’activitats i experiències arreu del món. Junior Report se suma a aquest esdeveniment amb aquesta nova proposta que potencia la raó de ser del diari digital: fomentar la lectura crítica de notícies, l’alfabetització mediàtica i la competència lingüística entre l’alumnat.

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -