7 desembre 2022
spot_img
7 desembre 2022
spot_img

L’IES Joan Mercader guanya la beca RED-LCI

L’IES Joan Mercader (Igualada), ha rebut la Beca RED apadrinada per l’Escola de Disseny LCI Barcelona. Aquesta distinció permetrà que l’alumnat de tercer d’ESO del centre segueixi alimentant i dirigint la revista digital Mercaderies Report, que va néixer el setembre del 2021. 

La capçalera del ‘Mercaderies Report’, el diari de l’institut d’Igualada. (Foto: Junior Report).

LCI Barcelona és una escola de disseny i arts visuals enllaçada amb la xarxa LCI Education, un projecte estès arreu del món. La seva col·laboració amb el diari per a joves Junior Report, impulsor del Projecte Revista Escolar Digital (RED) i de les beques RED, ha permès que centres educatius amb pocs recursos puguin gaudir dels avantatges del programa.

La directora general de LCI Barcelona, Sílvia Viudas, va assistir a l’acte d’entrega de la beca i va defensar la importància del Projecte RED a l’hora de millorar la comprensió del món que envolta la gent jove. A més, també va destacar la necessitat de fomentar la mirada crítica del jovent, per tal que sigui una generació “ben posicionada” i amb futur professional

Per la seva banda, el director de Blue Globe Media, l’empresa editora del diari Junior Report, Francesc Castanyer, va felicitar l’alumnat igualadí per la renovació de la capçalera digital i va animar-los a escriure articles “interessants i transformadors”

L’acte també va comptar amb la presència de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, i de la regidora d’ensenyament, Patrícia Illa. Castells va recordar l’entrevista que els i les alumnes de l’IES Joan Mercader van fer-li al juny i va animar-los a repetir la trobada: “Us espero de nou per respondre les vostres preguntes”. 

El projecte RED, clau per a l’educació mediàtica

El projecte Revista Escolar Digital (RED) acosta l’educació mediàtica i la tasca periodística a les escoles d’arreu del món. Així, l’alumnat d’entre cinquè de primària i segon de batxillerat tenen l’oportunitat de generar contingut periodístic per al seu propi mitjà digital, a més de dirigir-lo amb el suport d’un periodista professional. 

A través dels formats actuals, com el pòdcast o els vídeos, els i les joves s’involucren en l’ecosistema mediàtic i aprenen bons hàbits informatius com, per exemple, saber diferenciar notícies verídiques de fake news. Actualment, la xarxa RED arriba a 100 centres de tot el territori espanyol, però també d’Andorra i de Bolívia. Gràcies al programa de beques, les escoles i instituts amb pocs recursos també poden formar part d’aquest programa educatiu. 

Últimes notícies

-Contingut patrocinat -